شناسهٔ خبر: 58463 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

توسعه فرودگاه لارستان حرکتی سازنده‎ برای مردم منطقه/ سهم بزرگ صنعت هوانوردی از بودجه

علی لاریجانی رئيس مجلس شورای اسلامی در آيين افتتاح از ترمينال ۲ فرودگاه لارستان، بهره‎برداری از اين فرودگاه را حرکت سازنده‎ای برای مردم اين منطقه دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، علی لاریجانی که به منظور افتتاح رسمی پروژه ترمینال ۲ فرودگاه لارستان به این شهر سفر کرده بود ضمن تشکر و قدردانی از عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و رحمت‎اله  مه‎آبادی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، به دلیل تلاش و موفقیت در به اتمام رساندن پروژه‎های نیمه تمام فرودگاه‎های کشور که سال‎ها گریبان‎گیر دولت و مانع از    خدمت‎رسانی مناسب به مردم شده بود، گفت: مردم منطقه لارستان ارتباط و تبادلات زیادی با مناطق اطراف خود در کشور  و کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند و توسعه فرودگاه لارستان و بهره‎مندی از ظرفیت‎های آن می‎تواند نقش زیادی در توسعه و سازندگی این منطقه ایفا کند.

وی با اشاره به قانون بودجه سال ۹۷ گفت:  بخش زیادی از این بودجه به صنعت هوایی و ریلی کشور اختصاص یافته که نشان‎دهنده اهمیت و حساسیت این حوزه‎ها نزد قانونگذاران است و فرصتی استثنایی را برای توسعه آنها فراهم می‎کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ماجراجویی‎های اخیر آمریکا با تأکید بر حفظ روحیه و همبستگی میان ارکان کشور و مردم گفت: با توجه به ظرفیت‎های قوی ایران اسلامی از این مرحله نیز سرافرازانه عبور خواهیم کرد.

وی در پایان ضمن تبریک به مردم منطقه به خاطر افتتاح و بهره‎مندی از ترمینال مسافری جدید، از مدیران، مهندسان و کارگران به دلیل تلاش برای ساخت این ترمینان و فراهم کردن آسایش مردم قدردانی کرد.

علی لاریجانی پیش از حضور در آیین افتتاح این ترمینال، به همراه خانواده شهدا، از یادمان شهدای فاجعه هدف قرار گرفتن هواپیمای جمهوری اسلامی ایران توسط ناو وینسنس آمریکا پرده‎برداری و با اهدای گل به آنها ادای احترام کرد. لازم به ذکر است که این یادمان با توجه به اینکه ۲۹ تن از مسافران هواپیمای مذکور از شهرستان لارستان بودند در این فرودگاه ساخته شده است.

نظر شما