شناسهٔ خبر: 58464 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور خبر داد:

افزایش ۱۸ درصدی تردد وسایل‌نقلیه جاده‌ای در نیمه اول شهریور ماه سال‌جاری

علی اکبر آشوری طی نیمه نخست شهریور ماه سال‌جاری بالغ بر ۳۴ میلیون و ۲۷۰ هزار تردد بین استانی وسایل‌نقلیه در محورهای مواصلاتی كشور ثبت شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۸درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای علی‌اكبر آشوری مدیر مركز مدیریت راه‌های كشور با اعلام این مطلب گفت: براساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های مركز مدیریت راه‌های كشور بیشترین متوسط تردد ساعتی در مدت یادشده مربوط به استان البرز با متوسط تردد ساعتی ۱۶۷۶ خودرو، تهران با ۱۳۰۴، مازندران با ۹۰۴، قزوین با ۸۳۵ و گیلان با ۸۱۱ خودرو در ساعت بوده است.

وی افزود: بیشترین متوسط تردد ساعتی وسایل نقلیه در نیمه اول شهریور ماه مربوط به محورهای آزادراه كرج- تهران (كیلومتر ۲۵) با ۶۲۸۲ تردد در ساعت، آزادراه كرج- تهران (پل كلاك) با ۵۳۸۴ و آزادراه كرج- قزوین (گلشهر) با ۵۲۴۱ تردد در ساعت بوده است.

مدیر مركز مدیریت راه‌ها با اشاره به روزهایی كه طی نیمه نخست شهریور ماه بیشترین تردد را داشته‌اند، خاطرنشان كرد:

بیشترین متوسط تردد به ترتیب مربوط به روزهای پنجشنبه ۷ شهریور(روز قبل از عید سعید غدیر خم)، روز جمعه ۲ شهریور (روز پایانی تعطیلات عید سعید قربان) و روز جمعه ۹ شهریور (روز پس از عید سعید غدیر خم) بوده است.

براساس این گزارش آشوری با اشاره به سامانه‌های پیش بینی شده برای اطلاع هموطنان از وضعیت راه‌های كشور گفت:

هموطنان می‌توانند با تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ در هر نقطه از كشور از وضعیت راه‌ها مطلع شوند یا با ارسال عدد ۱۴۱ به سامانه پیامكی ۱۰۰۰۱۴۱ در جریان آخرین وضعیت جوی و ترافیكی محورها قرار گیرند، همچنین سایت اینترنتی www.۱۴۱.ir و كانال اطلاع‌رسانی ۱۴۱.ir@ در پیام‌رسان سروش، آخرین وضعیت جوی و ترافیكی جاده ها را در اختیار هموطنان قرار می‌دهد.

همچنین مسافران و كاربران جاده‌ای می‌توانند با استفاده از اپلیكیشن موبایلی ۱۴۱ به تصاویر و اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری مستقر در راه های كشور، دستگاه‌های ترددشمار، وضعیت كارگاه‌های جاده‌ای و انسدادها، وضعیت آب و هوا، مجتمع‌های خدماتی – رفاهی، پمپ بنزین‌ها، مساجد و نمازخانه‌ها و نرم‌افزار مسیریاب دسترسی پیدا كنند.

آشوری با اشاره به عملكرد و میزان مراجعه مردم به سامانه‌های جامع اطلاع‌رسانی ۱۴۱ در مركز مدیریت‌راه‌ها افزود:

در مردادماه امسال بیش از ۸۳۳ هزار و ۵۳۶ تماس تلفنی توسط هموطنان برای آگاهی از وضعیت جوی و ترافیكی راه‌ها برقرار شده كه نسبت به تیرماه امسال ۱/۲۷ درصد افزایش یافته است.

مدیر مركز مدیریت‌ راه‌های كشور در ادامه خاطرنشان كرد: طی مردادماه امسال بیش از سه میلیون و ۱۴۸ هزار و ۶۰۹ بازدید از وب سایت‌ ۱۴۱ انجام شده كه نسبت به تیرماه ۸/۳ درصد افزایش یافته است، همچنین ۴۱۴  هزار و ۸۸۳ مورد درخواست كاربران در اپلیكیشن همراه ۱۴۱ طی مردادماه ۱۳۹۷ ثبت شده كه نسبت به مدت مشابه ماه قبل ۸/۴۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

آشوری با اشاره به پیامك‌های ارسالی هموطنان به سامانه‌های پیامكی مركز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: كل پیامك ارسال شده به سامانه پیام كوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ در مردادماه ۹۷ برابر ۱۹۸ هزار و ۵۸۵ پیامك بوده و پیشینه تعداد پیام كوتاه ارسال شده به این سامانه مربوط به روز ۳۱ مرداد مقارن با عید سعید قربان بوده است

وی درخصوص ارتباط عملكرد سامانه جامع اطلاع‌رسانی ۱۴۱ و وضعیت تردد در راه‌های كشور گفت:  نمودار متوسط تردد ساعتی مرداد ۹۷ نشان از افزایش تردد در مورخ سه‌شنبه ۳۰ مرداد و مصادف با روز پیش از عید سعید قربان دارد. همزمان با تعطیلات ایام پایانی مرداد ماه و افزایش تعداد سفرها در این ایام، میزان مراجعه کاربران به سامانه جامع اطلاع‌رسانی ۱۴۱ به ویژه تماس‌های سامانه تلفنی ۱۴۱ و درخواست بازدیدها از اپلیکیشن ۱۴۱ رشد چشم‌گیری داشته است

مدیر مركز مدیریت راه‌ها با اشاره به وضعیت تردد در شهریور ماه امسال اظهار داشت:پیش‌بینی می‌شود در شهریور ماه امسال استان‌های اردبیل، گیلان، گلستان، خراسان‌شمالی، زنجان، مازندران، خراسان‌رضوی، آذربایجان‌شرقی، قم و قزوین بیشترین میزان جذب سفر را نسبت به سایر استان‌ها داشته باشند لذ انتظار می‌رود هموطنان با انجام سفرهای برنامه‌ریزی شده و كسب اطلاع قبلی از وضعیت راه‌ها و شرایط جوی و رعایت ایمنی لازم در روزهای باقیمانده از تابستان ۹۷ سفرهای خوب و ایمنی را در طول راه‌های كشور تجربه كنند.

 

نظر شما