شناسهٔ خبر: 58550 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تحلیلگر مسایل اقتصادی عنوان کرد:

تاکید بر رونق صنعت با سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه‌ها/ ضرورت همکاری بخش خصوصی داخلی همراه با شریک بین‌المللی در بنادر کشور

ابراهیم رزاقی تحلیلگر مسایل اقتصادی گفت: یکی از دغدغه‌های دولت توسعه فعالیت‌های صنعتی است برای آنکه این توسعه رخ دهد، سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران در پسکرانه بنادر به رونق تولید و صنعت کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابراهیم رزاقی درباره اینکه بنادر کشور برای توسعه به چه نکاتی باید توجه کنند، گفت: یکی از بخش‌های اقتصادی که همواره روند توسعه‌ای خود را حفظ کرده، بنادر است. بندر یک بخش پویا است که اگر در جای خود بایستد و سرمایه‌گذار جذب نکند، موقعیت خود را از دست می‌دهد و کشورهای رقیب فرصت‌ها را از آن خود می‌کنند.

وی با بیان اینکه بنادر تنها نقش تخلیه و بارگیری کالا ندارند، تصریح کرد: ما در ترانزیت کالا به کشورهای همسایه باید فعالانه عمل کنیم. یکی از کشورهای هدف در این زمینه قطر است. 

رزاقی خاطرنشان کرد: برای آنکه بتوان از صادرات کالا به کشورهای همسایه بهره مند شد می توان مدیریت کالاهای ارسالی و دریافتی را در یک اسکله و محوطه مشخص انجام داد.

وی افزود: نکته دیگری که در موضوع بنادر اهمیت دارد، توسعه پسکرانه بنادر است. یکی از دغدغه های دولت توسعه فعالیت های صنعتی است برای آنکه این توسعه اتفاق بی افتد، سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران در پسکرانه بنادر به رونق تولید و صنعت کمک می کند.

وی تاکید کرد: وزارتخانه های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت برای آنکه پسکرانه بنادر توسط سرمایه گذاران صنعتی مورد استقبال قرار گیرد باید برنامه ریزی و همکاری کنند.

تحلیلگر مسایل اقتصادی با بیان اینکه بنادر کشور به سمت نسل سوم شدن حرکت کردند و این امر بسیار مهم است، گفت: با هماهنگی ارگان های دریایی بنادر کشور رشد پیدا می کند و در نهایت شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی داخلی با شرکای خارجی در بنادر کشور حضور پیدا کند، اظهار داشت: بخش خصوصی داخلی با اطمینان از اینکه سرمایه گذاری او سوددهی بالایی دارد می تواند سرمایه گذاران خارجی را برای شراکت و همکاری دعوت کند.

نظر شما