شناسهٔ خبر: 58562 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی بیان کرد:

ایمن‌سازی مدرسه‌ حاشیه جاده‌های خراسان شمالی

ايمن‌سازي مدرسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در سالجاری ۳۷ مدرسه حاشیه جاده‌های استان برای عبور و مرور دانش آموزان، تحت پوشش برنامه‌های ایمن سازی قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی علی اصغر بدیعی‌مقدم مدیر کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: در سالجاری ۳۰مدرسه به صورت آموزشی و ۷ مدرسه به صورت فیزیکی برای عبور و مرور دانش آموزان روستاها ایمن سازی می‌شود.

وی افزود: ایمن‌سازی فیزیکی شامل نصب چراغ چشمک زن، خط کشی جاده و خط نوشته است و ایمن‌سازی آموزشی شامل نحوه تردد ایمن دانش آموزان به مدارس، افزایش دانش ایمنی ترافیک و آموختن مهارت‌های لازم در این حوزه است که با توزیع اقلام آموزشی، مانند کتاب‌های آموزشی و توزیع جلیقه‌های شبرنگ میان دانش‌آموزان همراه می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سالجاری ایمن‌سازی مدارس استان ۱میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال اعتبار دارد، اظهار داشت: برای اجرای برنامه‌های ایمن‌سازی آموزشی هر مدرسه بیش از ۲۰ میلیون ریال و ایمن‌سازی فیزیکی ۱۸۰میلیون ریال اعتبار صرف می‌شود.

بر اساس این گزارش بیش از ۱۹۰ مدرسه روستایی خراسان شمالی با ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در حاشیه جاده‌ها استقرار دارند و تاکنون مدارس زیادی تحت پوشش طرح ایمن‌سازی قرار گرفته‌اند.

نظر شما