شناسهٔ خبر: 58583 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خبر داد:

رشد پیشرفت پروژه‌های راهسازی شمال استان فارس

بازديد مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: پروژه‌های راهسازی شمال فارس از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار می باشند

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس در بازدید از پروژههای راهسازی شهرستانهای مرودشت، اقلید و آباده افزود: پروژه بزرگراه پلخان به سد درودزن به طول  ۴۵کیلومتر میباشد که ۳۱کیلومتر آن به اتمام رسیده و مورد بهرهبرداری قرار گرفته است و مابقی نیز در دست اجراست و تمام تلاش ما بر این است که تا پایان سال بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی در خصوص اتصال شیراز به تنگ براق اقلید که یک منطقه گردشگری میباشد اضافه کرد: این ارتباط از طریق روستای آب ماهی منطقه کامفیروز که الان بصورت راه آسفالت روستایی میباشد و ۷کیلومتر آن به صورت خاکی میباشد که تمام تلاشمان را میکنیم که تا حداقل زمان زیرسازی و آسفالت را به اتمام برسانیم و از طریق شیراز- بیضاء- کامفیروز این ارتباط را به تنگ براق که یک منطقه گردشگری میباشد و نهایتا به سمت محور اقلید - یاسوج  برقرار کنیم.

تکاور تصریح کرد: در منطقه دزکرد هم جادهای به طول ۲۶کیلومتر در حال ساخت است که این منطقه را به پادنا که از نقاط گردشگری شهرستان سمیرم و قطب گردشگری و کشاورزی و مرکز تولید سیب میباشد متصل میکند.

وی افزود: یک محور هم از پادنا به سمت خسروشیرین آباده بطول ۱۶کیلومتر در دست اجراست که ۱۰کیلومتر در حوزه استان فارس و مابقی در استان اصفهان است و در حوزه فارس پروژه بسیار فعال میباشد.

 تکاور در طول بازدید از آزاد راه شیراز - اصفهان نیز گفت: چند پروژه راه روستایی در شهرستان اقلید داریم که به آزادراه متصل میشوند که اتصال روستای شهیان به سده که طول آن ۲۰کیلومتر است از جمله این پروژهها میباشد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس ضمن بازدید از محور اقلید – آسپاس و سده – یاسوج گفت: این محور که بنام محور طریق الرضا نام گذاری شده در دست اجرا میباشد و بقیه مسیر سمت یاسوج در دست مطالعه میباشد

نظر شما