شناسهٔ خبر: 58592 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در نشست رسیدگی به مشكلات رانندگان مسافربری تأكید شد:

برخورد قاطع با تخلفات شركت‌های مسافربری

اتوبوس تهیه بلیط در نشست رسیدگی به مشكلات رانندگان مسافربری، بر شفاف‌سازی فرایندها، ضوابط و مقررات حمل و نقل جاده‌ای مسافربری و برخورد قاطع با تخلفات شركت های مسافربری ، تأكید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در این نشست ، داریوش امانی معاون حمل و نقل این سازمان طی سخنانی اظهار داشت: به دنبال درخواست انجمن‌های صنفی بخش مسافربری جاده‌ای تاكنون چهار جلسه كارگروه‌ ویژه رسیدگی به مشكلات رانندگان بخش مسافربری برگزار شده است و به مدیران كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر كشور هم تكلیف شده است تا به تخلفات شركت‌های حمل و نقل مسافربری هم به موازات رسیدگی به تخلفات شركت‌های حمل و نقل كالا رسیدگی شود و با متخلفین برخورد قانونی صورت بگیرد.

وی با تأكید بر شفاف‌سازی فرایندهای حمل و نقل جاده‌ای و ضوابط و مقررات قانونی، افزود: شركت‌های حمل و نقل جاده‌ای مسافربری می‌بایست تابع ضوابط و مقررات فعالیت در این بخش باشند و در صورتی كه هر نوع تخلفی در زمینه فعالیت‌های این شركت‌ها از جمله دریافت نرخ كرایه غیرواقعی، دریافت كمیسیون‌های اضافی،‌ عدم ارایه خدمات مطلوب به مسافران و سایر موارد محرز شود از سوی كمیسیون‌های ویژه رسیدگی به تخلفات، رسیدگی و برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

این گزارش حاكی است در ادامه این نشست،‌ خادمی‌زاده، رئیس هیأت مدیره كانون سراسری انجمن‌های صنفی كارگری رانندگان مسافربری و نمایندگان كانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری كرایه ضمن بیان مسائل و مشكلات رانندگان در بخش مسافربری را ،  بر ضرورت رسیدگی به این مشكلات از سوی مسئولین و نهادهای ذی‌ربط و برخورد قانونی با شركت‌هایی كه حقوق رانندگان را تضییع می‌كنند، تأكید كردند.

گفتنی است نشست یاد شده ، با حضورمدیركل حمل و نقل مسافر، مدیركل دفتر حقوقی و تدوین مقررات، نمایندگان انجمن‌ها و تشكل‌های صنفی رانندگان حمل و نقل مسافربری جاده‌‌ای برگزار شد.

نظر شما