شناسهٔ خبر: 58615 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن کرمان خبر داد:

ترانزیت خرما و سیمان در دستور کار راه‌آهن کرمان

مصاحبه فیروزکوهی مدیرکل راه‌آهن کرمان از برنامه‌ریزی برای ترانزیت خرما و سیمان خبرداد و گفت: پیگیری‌های متعددی برای جذب بار ترانزیت انجام شده و در نظر داریم تا بخشی از این بار به شکل ریلی از کرمان به کشورهای آسیای میانه منتقل شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن‌ جمهوری اسلامی ایران، محمد رضا فیروزکوهی مدیر کل راه‌آهن کرمان با اشاره به اینکه در تیرماه امسال ۱۴۰۰ متر بهسازی خطوط در این منطقه انجام شده است، افزود: در نظر داریم تا پایان امسال ۸ کیلومتر بهسازی در این منطقه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه به منظور افزایش جذب بار در سال گذشته ۸ هزار و ۱۵۰ متر از خطوط آنتنی و فرعی خط فولاد بوتیا بازسازی شد، اضافه کرد: در ۴ ماه ابتدایی امسال ۳۵۰۰ متر از این خط بهسازی شده و امیدواریم در نیمه اول امسال، بهسازی این خط تکمیل شود.

فیروزکوهی با یادآوری اینکه ۹۵ درصد از خط فولاد زرند ایرانیان در سال ۹۶ به اتمام رسیده است، ابراز امیدواری کرد: تا پایان شهریور ماه امسال به شرط اینکه اداوات و مصالح بهسازی به این اداره کل برسد، بهسازی این خطوط تکمیل خواهد شد.

ادامه پروژه‌های مشارکتی

مدیر کل راه‌آهن کرمان در ادامه ساخت خط کارخانه فولاد جلال آباد را از جمله پروژه‌های مشارکتی اداره کل راه‌آهن کرمان خواند و گفت: زیرسازی این خطوط در سال ۹۷ آغاز شد که ۱۰ درصد پیشرفت داشته و طبق برنامه زمان‌بندی باید زیرسازی این خط تا پایان سال از سوی فولاد انجام شود، تا بتوانیم اقدامات رو سازی را انجام دهیم .

وی با اشاره به کمبود نقدینگی در پروژه‌های سرمایه‌ای، افزود: بخش عمده پروژه‌ها تا ۹۵ درصد انجام شده و این درحالی است که پیشرفت ریالی آنها کمتر از ۳۰ درصد بوده است.

فیروزکوهی افزود: در بخش خط حدود ۳ میلیارد تومان اعتبار به ما اختصاص داده شده‌‌است که بعد از برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار، کار آغاز خواهد شد.

فیروزکوهی با اشاره اینکه تمام بازسازی ها و بهسازی ها در این منطقه موجب افزایش سرعت حمل بار و ایمنی و ظرفیت در این خطوط می‌شود، اضافه کرد: پیگیری‌های متعددی برای جذب بار ترانزیت انجام شده، از این رو در نظر داریم که بخشی از این بار به شکل ریلی از کرمان به کشورهای آسیای میانه منتقل شود که یکی از این بارها محموله شکر بود.

وی از آمادگی برای ترانزیت خبر داد و خاطر نشان کرد: در نظر داریم تا ترانزیت خرما و سیمان را نیز در برنامه خود قرار دهیم.

مدیر کل راه‌آهن کرمان با اشاره به ورود بیست و پنجمین قطار گردشگری در خرداد ماه امسال گفت: این چهارمین قطار گردشگری بود که از ابتدای امسال وارد استان کرمان شد.

وی ازانجام پیگیری‌‌‌های متعدد برای ایجاد قطار حومه‌ای و پوشش کل استان خبر داد و افزود: مطالعات و ظرفیت سنجی در این باره در حال انجام است و امیدواریم با ظرفیت سنجی مناسب، این قطار راه اندازی شود.

فیروزکوهی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها تا کنون هیچ مشکلی برای این منطقه به وجود نیاورده است، گفت: تامین قطعات از بخش ناوگان صورت می‌گیرد و ما در این زمینه مشکلی نداریم.

وی درعین حال یادآور شد: به منظور استفاده بیشتر و بهره وری مناسب از شاغلین مشاغل سخت ، تلاش کردیم که در فصل گرما زمان کاری را تغییر داده، همچنین لکوموتیو کولر داری برای تحمل گرما به آنها اختصاص دهیم.

نظر شما