شناسهٔ خبر: 58633 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در سفر معاون وزیر راه و اعضای کمیسیون عمران به گیلان مطرح شد:

تحقق حمل‌ونقل چند وجهی با اتصال بندر انزلی به راه‌آهن

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از عملیات اجرایی راه‌آهن رشت- انزلی گفت:‌ تصمیماتی در خصوص نحوه اتصال اسکله بندر انزلی به شبکه ریلی گرفته شده که با تکمیل مطالعات و طراحی احداث ۳.۸ کیلومتر انتهایی این خط ریلی، حمل و نقل چند وجهی در این بندر محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی به همراه رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های راهسازی استان گیلان و راه‌آهن رشت- انزلی بازدید کرد.

خادمی احداث خط‌ریلی رشت- انزلی را در راستای تکمیل کریدور ریلی شرق به غرب مهم ارزیابی کرد و گفت: راه‌آهن قزوین- رشت در ادامه مسیر به ایستگاه انزلی  می‌رسد و قطعه انتهایی این پروژه به طول ۳.۸ کیلومتر به اسکله بندر انزلی متصل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل مطالعات ۳.۸ کیلومتر انتهایی این خط ریلی خبر داد و تاکید کرد: به منظور اتصال راه‌آهن به اسکله بندر انزلی یک پل به طول ۲۶۷۰ متر  بر روی مرداب انزلی احداث می‌شود که مطالعات و طراحی‌ها انجام شده و نقشه‌ها نیز آماده است.

وی افزود: مسیر ریلی رشت- انزلی به طول ۴۱ کیلومتر در مرحله زیرسازی است و ۱۷ کیلومتر ابتدایی پروژه حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بهره‌برداری از ۹ کیلومتر بزرگراه کنارگذر لنگرود

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید از کنارگذر لنگرود از تکمیل باند دوم این محور خبر داد و گفت: این کنارگذر به طول ۹ کیلومتر در یک باند زیر عبور ترافیک قرار دارد  و باند دوم آن نیز تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

خادمی بهره‌برداری از این کنارگذر را موجب حذف ترافیک داخل شهر لنگرود دانست و عنوان کرد: با احداث این کنارگذر گلوگاه ترافیکی در این نقطه رفع می‌شود و تردد مسافرین و ترانزیت کالا در محور بزرگراهی ساحلی شمال تسهیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از تخصیص اعتبار مناسب برای هزینه‌های تملک اراضی و عملیات تکمیل کمربندی خبر داد و اظهار داشت: همزمان با بهره‌برداری از  کنارگذر لنگرود عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شرق کنارگذر نیز آغاز می‌شود.

خادمی در بازدید از کنارگذر انزلی ضمن تاکید بر افزایش توانمندی پیمانکار پروژه گفت: این کنارگذر به طول ۱۶ کیلومتر است که یک باند آن زیرعبور ترافیک قرار دارد و ۷ کیلومتر دیگر نیز تکمیل و به زودی آماده بهره‌برداری می‌شود.

 رعایت معماری و منظر راه در تقاطع غیرهمسطح فومن

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به همراه نمایندگان شهرهای فومن و صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های این دو شهر بازدید کرد و با تاکید بر اهمیت توسعه صنعت گردشگری در این دو شهرستان عنوان کرد: در صدد هستیم  با تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز راه فومن به ماسوله و محور قلعه رودخان ‌ را به راه اصلی تبدیل کنیم تا گردشگری در این استان تسهیل شود.

خادمی ادامه داد:‌ محور فومن-صومعه‌سرا- پونل به طول ۲۳ کیلومتر نیز  یکی از اولویت‌های اصلی در سال ۹۷ است و هم‌اکنون ۶ کیلومتر آن نیز در دست اجرا قرار دارد.

وی افزود: با توجه به اهمیت این محور در ترانزیت کالا و مسافر در کریدور بزرگراهی شرق به غرب و محور سراوان- آستارا به منظور افزایش ایمنی در محور فومن- صومعه سرا- پونل از نیوجرسی‌های مفصلی استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از توجه به معماری و منظر راه در تقاطع فومن خبر داد و گفت: به منظور توجه به منظر راه در تقاطع غیرهمسطح فومن خاکریز‌های اطراف آن به پل تبدیل می‌شود.

خادمی بیان داشت: این تقاطع در مسیر ترانزیتی جنوب شهر رشت به سمت غرب استان گیلان قرار دارد که با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

نظر شما