شناسهٔ خبر: 5869 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطرح کرد؛

کاهش ۹ درصدی تردد نوروزی مسافران از مرز‌ها/ ۳۵ درصد مسافران خارجی بودند

محمدجواد عطرچیان مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از رشد ۶.۵ درصدی ترانزیت کالا در ۱۲ ماهه ۹۳ خبر داد و گفت: کامیون‌های ایرانی ۶۳ درصد کالاهای ترانزیتی را حمل کردند.

محمدجواد عطرچیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین آمار ترددی از پایانه‌های مرزی کشور در ایام نوروز گفت: از  ۲۵ اسفندماه ۹۳ تا پایان دیروز جمعه ۱۴ فروردین ۷۵۸ هزار و ۵۸۷ نفر از ۲۳ پایانه فعال مرزی کشور تردد کردند. این رقم شامل تردد خودروهای سواری٬ اتوبوس‌ها٬ کامیون‌ها و سایر وسایل حمل و نقلی می‌شود.

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: از آمار یادشده ۱۳۱ هزار مسافران خارجی ورودی٬ ۱۴۰ هزار نفر مسافران خارجی خروجی٬ ۲۴۵ هزار نفر مسافر ایرانی ورودی و ۲۴۲ هزار نفر مسافر ایرانی خروجی بودند.

وی مرزهای مهران٬ بازرگان٬ باشماق و تمرچین را پر ترددترین مرزهای کشور به لحاظ مسافر تا پایان روز گذشته اعلام کرد و یادآور شد: تردد مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل از مرزها در قالب طرح نوروزی ۹ درصد کاهش داشت.

عطرچیان بندرعباس٬ پرویزخان٬ باشماق٬ بازرگان و لطف‌آباد را فعال‌ترین مرزهای ورودی کشور از لحاظ ترانزیت کالا و بندر امام٬ بندرعباس٬ لطف‌آباد٬ سرخس و بازرگان را فعال‌ترین مرزهای خروجی کشور از لحاظ ترانزیت کالا در سال ۹۳ خواند و گفت: عملکرد ترانزیت جاده‌ای ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۲ میلیون و ۳۴۰ هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال (۹۲) قبل از آن ۶.۵ درصد رشد داشت.

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عمده‌ترین کالاهای ترانزیتی را مواد نفتی٬ مصالح ساختمانی و انواع پنبه اعلام کرد و افزود: بیشترین تردد کامیون‌‌های ترانزیتی از مبدأ عراق و ترکیه بود و کامیون‌های ایرانی ۶۳ درصد کالاهای ترانزیتی را حمل و مابقی کالاها را کامیون‌های سایر کشورها جابه‌جا کردند./

نظر شما