شناسهٔ خبر: 58692 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما تا پایان هفته در سواحل خزر/ کاهش کیفیت هوا و دید افقی در نواحی شرقی کشور

بارندگی- هواشناسی- آب و هوا- آب گرفتی جاده مطابق نقشه‌های همدیدی و آینده نگری و همچنین مدل‌های پیشرو هواشناسی امروز آسمان اکثر مناطق کشور صاف و آفتابی بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مطابق نقشه‌های همدیدی و آینده نگری و همچنین مدل‌های پیشرو هواشناسی امروز آسمان اکثر مناطق کشور صاف و آفتابی بود.

با این حال از بعدازظهر امروز با نفوذ جریانات شمالی شاهد بارش‌هایی به صورت پراکنده در سواحل دریای خزر بودیم و این بارش‌ها برای فردا هم ادامه خواهد داشت.

برهمین اساس از بعدازظهر فردا سه شنبه در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز، دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این پدیده برای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، غرب، ارتفاعات دامنه‌های جنوبی زاگرس و مناطقی از شرق کشور دور از انتظار نیست.

در همین مدت ارتفاعات دامنه‌های البرز هم شاهد رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد خواهد بود و بارندگی‌ها در سواحل خزر تداوم می‌یابد.

از روز چهارشنبه تا آخر هفته در نواحی شرقی کشور به ویژه زابل به سبب وزش باد شدید شاهد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود که با کم شدن دید افقی انتظار می‌رود تدابیر ایمنی و احتیاطی بابت تردد در این مسیرها لحاظ شود.

جاده‌های کوهستانی شمالی البرز مرکزی و غربی و همچنین اردبیل هم از روز سه شنبه تا پایان هفته به خصوص در ساعات شب و همچنین اوایل صبح هوای مه‌آلود و همراه با غبار را تجربه خواهند کرد.

طی همین مدت یعنی از فردا سه‌شنبه هم تا پایان هفته کاهش دما ۵ تا ۸ درجه‌ای در استان‌های ساحلی خزر همراه با بارش باران پیش‌بینی شده است و از همین رو استان‌های ساحلی دریایی مواج خواهند داشت.

تهران هم طی امروز آسمانی صاف همراه با وزش باد داشت که میزان وزش‌ها در بعدازظهر افزایش پیدا کرد.

بیشینه دما امروز در تهران ۳۵ درجه بود و کمینه پیش‌بینی شده برای فردا صبح در ایستگاه مهرآباد ۲۲ درجه خواهد بود.

خنک‌ترین مرکز استان هم زنجان با دمای ۹ درجه بود و بعد از آن کرمان با ۱۰ درجه و مراکزی همچون شهرکرد، بیرجند، سنندج و ارومیه به همراه زاهدان با ثبت کمینه دمای ۱۱ درجه دیگر مراکز خنک کشور بودند.

نظر شما