شناسهٔ خبر: 58723 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در تاسوعا و عاشورای حسینی/ آسمانی نیمه‌ابری همراه با وزش باد در تهران/ هشدار نسبت به بروز سیل و آبگرفتگی در مناطق کوهپایه‌ای

باران طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان هواشناسی کل کشور آسمان اکثر نقاط کشور در ۲ روز آینده همراه با وزش باد و رگبار موقت باران گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پیرو اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان هواشناسی کل کشور  امروز بعدازظهر با فعالیت سامانه بارشی جدید، بارش‌های رگباری و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که می‌تواند موجب آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها بخصوص در مناطق کوهپایه‌ای و رودخانه‌های فصلی شود.

براین اساس وضع هوای مناطق مختلف کشور به در روز چهارشنبه مصادف با تاسوعای حسینی (ع) همراه با رگبار باران، رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید موقت در گیلان، مازندران و غرب گلستان پیش‌بینی شده و برای روز پنج‌شنبه همزمان با عاشورای حسینی (ع) با رگبار باران، رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید موقت در گیلان، مازندران، گلستان، شمال وغرب خراسان رضوی، شمال سمنان، شمال وشرق تهران همراه خواهد بود.

گفتنی است مهمترین مخاطره سامانه جوی رگبار موقت شدید در مناطق کوهپایه‌ای، احتمال سیلاب ناگهانی  است که ازاین رو  توصیه می‌شود تا تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی بعمل آید.

همچنین توصیه‌ می‌شود ضمن رعایت نکات ایمنی ازتوقف درحاشیه رودخانه‌ها ومسیل‌ها در مناطق یاد شده خودداری شود.

براساس بولتن پیش‌بینی سه روزه هوا در سازمان هواشناسی هوای تهران در روز چهارشنبه ۲۷ شهریورماه کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق و وزش باد و در روز پنج‌شنبه ۲۸ شهریور نیمه‌ابری و در بعضی ساعات افزایش ابر و رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد گزارش شده است./

نظر شما