شناسهٔ خبر: 5878 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

گزارشی از بازدید مسئولان محلی از پروژه‌های راهی استان ایلام؛

راه‌‌‌های دره‌شهر در حال توسعه است

بازدید در ایلام مدير كل راه و شهرسازی استان ايلام در بازديد شهرستان عنوان کرد که راههاي ارتباطي این شهر ستان در حال توسعه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان ايلام در اين بازديد مديركل راه و شهرسازي استان به همراه علی محمد احمدی نماینده مردم دهلران و آبدانان در مجلس شوراي اسلامي از پروژه‌های واريانت ميشخاص، احداث راه ارتباطي قاضي خان - بدره و پل جابر، واريانت زرانگوش، واريانت چشمه شيرين واحداث  تونل كبير كوه بازدید کردند.

مديركل راه وشهرسازي در خصوص راههاي ارتباطی شهرستان دره شهر٬ گفت: در محور ارتباطي ايلام به شهرستان‌هاي بدره و دره شهر چند پروژه جهت رفع نقاط پر حادثه و بهسازي مسير در دست اجرا است از جمله واريانت ميشخاص كه ۲ كيلومتر آن به بهره برداري رسيده و ۵ كيلومتر ديگر در دست اجرا است٬ واريانتهاي چشمه شيرين و زرانگوش كه در حال اجراست و در آينده نزديك مطالعه حد فاصل اين دو واريانت نيز انجام گرفته و قرارداد اجرايي آن نيز منعقد خواهد شد.

مير جعفريان در خصوص جاده ارتباطي شهرستان‌هاي سيروان و بدره٬ گفت: كل مسير ۳۴ كيلومتر است كه در سنوات گذشته بخشي از عمليات راه سازي به طول ۱۰ كيلومتر و احداث پل بزرگ جابر انجام شده با مشخص شدن پيمانكار مرحله جديد اين پروژه به زودي آغاز خواهد شد كه با بهره برداري از اين پروژه دسترسي شهرستانهاي جنوبي استان به شهرستانهاي شمالي و استان كرمانشاه آسان خواهد گرديد.

مير جعفريان در خصوص تونل كبير كوه نيز گفت: از سمت دره شهر راه دسترسي به تونل و حفاري تونل دسترسي به تونل اصلي اجرا شده و حفاري تونل اصلي از سمت دره شهر نيز در حال مناقصه مي باشد كه با مشخص شدن پيمانكار پروژه عمليات حفاري از سمت دره شهر نيز آغاز خواهد شد، اين تونل ۳۲ كيلومتر گردنه صعب العبور كبيركوه بين شهرستانهاي دره شهر و آبدانان را حذف خواهد كرد.

مير جعفريان در پايان بازديد  تسريع روند پروژه هاي راه سازي در استان  را از اهداف اداره كل راه وشهرسازي در سال جديد عنوان كرد.

احمدي نيز در اين بازديد توسعه استان را در گرو توسعه راه هاي ارتباطي استان دانست و افزود : هيچ منطقه اي توسعه نخواهد يافت مگر اينكه قبل از آن راه هاي آن توسعه يابند و اين مهم مي طلبد كه اعتبارات راهسازي در استان توسعه يابد چرا كه استان ايلام با دارا بودن منابع بزرگ نفت و گاز، زمينهاي مستعد كشاورزي نيروي انساني متعهد و متخصص و... پتانسيل بالايي براي توسعه دارد.

نظر شما