شناسهٔ خبر: 58806 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان همدان بیان کرد:

راهدارخانه‌های استان همدان پذیرای زائران اربعین

مصطفی پناهنده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از آمادگی راهدارخانه‌های استان برای خدمات‌ رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده در نشست کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان همدان اظهار داشت: لازم است تمامی راهدارخانه‌های استان ضمن آمادگی لازم نسبت به پذیرش و اسکان موقت زائران اربعین در مواقع بحرانی اقدام کنند.

وی افزود: همچنین تمامی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان نسبت به بازدید و انجام عملیات راهداری اقدام و با پیش بینی احتمال بارش برف و باران تمهیدات لازم را برای انجام عملیات راهداری زمستانی و ذخیره سازی نمک و ماسه را انجام دهند.

پناهنده با بیان اینکه تمامی شرکت‌های امدادخودرو، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و هلال احمر باید نسبت به استقرار گشت‌های منظم با امکانات لازم و با چراغ‌های گردون روشن در محورهای مواصلاتی استان اقدام کنند، یادآور شد: هلال احمر همچنین ضمن تجهیز مراکز اسکان زائران که توسط کمیته اسکان استان در نظر گرفته شده، تجهیزات، مواد خوراکی و بهداشتی و ... را در مراکز ثابت و به ویژه در گردنه‌ها فراهم کرده و ضمن آماده باش کامل اکیپ های مستقر در محورهای دخان، پلیس راه همدان تهران، میدان کربلا و راهدارخانه اسدآباد نسبت به استقرار اکیپ های سیار خود در طول ایام طرح و در خط سیر بزرگراه کربلا اقدام کنند.

وی ادامه داد: با هدف اسکان ضروری زائران در پایانه انقلاب همدان، جمعیت هلال احمر استان و سازمان پایانه مسافری شهرداری نسبت به تحویل تجهیزات موردنیاز شامل پتو، چادر و زیرانداز تدابیر لازم را انجام دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در ادامه از پلیس راه خواست اقدامات لازم برای تردد ایمن زائران پیاده و سواره را پیش بینی و نسبت به استقرار گشت‌های لازم در محورهای استان و به ویژه نقاط حادثه خیز با چراغ‌های گردون روشن تمهیدات لازم را در دستور کار قرار دهد.

پناهنده افزود: همچنین پلیس راه مانند سال‌های گذشته ضمن هماهنگی با ستاد فرماندهی مرکزی نسبت به کنترل صورت وضعیت‌ها دربستی استان با عنوان حمل و نقل زائران اربعین در سطح استان و کشور اقدام و ضمن نظارت و کنترل کامل وسائل نقلیه حمل زائران از لحاظ داشتن صورت وضعیت و دارا بودن وسائل ایمنی از جمله زنجیر چرخ و ... نظارت کامل بر تردد کامیون‌ها و وسائل نقلیه سنگین در خط سیر کربلا اعمال و هماهنگی لازم با شهرداری‌ها برای حضور اکیپ‌های آتش نشان در محورهای مواصلاتی را داشته باشند.

این مسئول ابراز داشت: تمامی دستگاه‌ها و ادارات زیرمجموعه کمیته حمل و نقل سوخت استان حداکثر تا اواسط مهرماه نسبت به ارائه لیست کشیک با مشخصات تیم های ثابت و سیار و نام و شماره تماس افراد و نماینده تام الاختیار خود به این اداره کل و دبیرخانه ستاد اربعین استان اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل راهداری استان همدان اضافه کرد: در راستای طرح نظرسنجی و با ابلاغ انجمن‌های صنفی، شرکت‌های مسافربری استان درج شماره تلفن همراه زائران بر روی بلیت‌های صادره را در دستور کار خود قرار دهند.

مصطفی پناهنده خاطرنشان کرد: انجمن های صنفی شرکت‌های مسافربری شهرستان همدان و ملایر نیز با همکاری انجمن صنفی رانندگان مسافربری همدان به منظور اجرای هر چه مطلوب تر طرح اربعین نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی رانندگان اقدام کنند.

نظر شما