شناسهٔ خبر: 58821 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طبق سند آمایش مراکز لجستیک کشور:

انتخاب شهرستان جیرفت به عنوان پهنه ایجاد پارک لجستیک کشاورزی

محمد ساردویی طبق سند آمایش مراکز لجستیک کشور، شهرستان جیرفت به عنوان پهنه ایجاد پارک لجستیک کشاورزی تعیین شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان جنوبی ، ساردوئی مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان گفت:با توجه به پیگیری‌های بعمل آمده و پیگیری آقای کمالی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی،شهرستان جیرفت با توجه به دارا بودن بیشترین میزان تولیدات کشاورزی در منطقه به عنوان پهنه ایجاد پارک لجستیک کشاورزی توسط مشاورین طرح انتخاب و تصویب شد.

ساردوئی اظهار کرد:طبق سند آمایش مراکز لجستیک کشور و اطلاعات موجود جنوب استان کرمان با تولید ۷/۶۵۷درصد از محصولات کشاورزی کل کشور را تولید می کند و بعد از استان فارس به عنوان دومین مرکز تولید محصولات کشاورزی شناخته می‌شود.

ساردوئی بیان داشت:پارک لجستیک کشاورزی مرکز لجستیکی است که بر فعالیت‌هایی در حوزه تجمیع، انبار داری، نگهداری، توزیع و خدمات ارزش افزوده محصولات کشاورزی تمرکز دارد.

 وی افزود: ضرورت پرداختن به موضوع مکان‌یابی پارک لجستیک کشاورزی ،به نیاز این دسته از کالاها و خدمات ارزش افزوده لجستیک در مبدا، روش حمل ویژه و همچنین توزیع و تجمیع در شرایط خاص باز می‌گردد.

  ساردوئی با بیان اینکه مدیریت ضایعات به عنوان یک مسئله مهم پیش روی بخش کشاورزی کشور است اضهار داشت:  سالانه مقادیر زیادی از محصولات کشاورزی و مواد غذایی که با صرف هزینه، زمان و منابع تولید می شوند به صورت ضایعات از بین رفته و خسارت بزرگی برای منابع غذایی کشور و منابع مالی منطقه ایجاد می نماید.

وی افزود : طبق بررسی‌های به عمل آمده یکی از مهم ترین علل ایجاد ضایعات در محصولات کشاورزی مربوط به بخش های مختلف برنامه ریزی تولید، مراحل قبل از تولید، تولید، برداشت، حمل و نقل، بسته بندی و دسته بندی، ذخیره سازی و انبار، فرآوری و توزیع می شود.

مدیر کل راه و شهر سازی یان کرد: با توجه به وجود فرودگاه ،تصویب راه آهن جیرفت که عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک شروع خواهد شد و در ادامه به سواحل مکران و بندر جاسک متصل می گردد همچنین احداث بزرگراه جیرفت -کهنوج - بندر عباس و جیرفت - کرمان - زاهدان این مرکز کمک شایانی به  ایجاد برند خاص در صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای هدف خواهد نمود.

 ساردوئی گفت:طبق دستور مقام عالی وزارت مقرر شد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به مراحل مختلف انجام فراخوان جهت دریافت پیشنهادات بخش خصوصی در زمینه ایجاد این مرکز اقدام و در صورت تائید پیشنهاد سرمایه‌گذاری حداکثر همکاری لازم با بخش خصوصی در این زمینه انجام دهد.

نظر شما