شناسهٔ خبر: 58860 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد؛

حمل بيش از ۹هزار تن انواع بار در استان همدان

مصطفی پناهنده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از جا‌به‌جایی ۹هزار و ۸۲۴ تن انواع بار در استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده در گفتگویی اظهار داشت: از صبح امروز تاکنون ۶۱۴بارنامه در مراکز بارگیری سطح استان صادر شده است.

وی افزود: عمده کالاهای حمل شده شامل محمولات معدنی از جمله سیمان، کلینکر و سنگ آهن، محمولات نفتی از قبیل بنزین و گازوییل و محمولات کشاورزی مانند گندم و سیب‌زمینی بوده است.

پناهنده ادامه داد: این کالاها به مناطق مختلف کشور و از جمله بندر امام خمینی صادر شده است.

وی با تأکید بر اینکه حمل و نقل هر نوع کالای برون‌شهری بدون اخذ بارنامه ممنوع است، تصریح کرد: صدور بارنامه به شکل مکانیزه و دریافت کد رهگیری یکی از الزامات بخش کالا و مسافر بوده و حمل بار بدون بارنامه سیستمی و دارای کد رهگیری ممنوع و تخلف به شمار می‌رود.

مدیرکل راهداری استان همدان با ابراز خرسندی از تردد روان در محورهای مواصلاتی استان، یادآور شد: خوشبختانه در حال حاضر جابجایی کالا در محورهای ارتباطی و همچنین بارگیری در پایانه های کالا در سطح استان روان است و به منظور تسهیل در امور حمل و نقل کالا همکاران اداره کل در مراکز بارگیری در سطح استان مستقر شده‌اند.

این مسئول، تعداد ناوگان فعال در بخش حمل و نقل بار و کالا را  ۱۲هزار و ۹۸۱دستگاه عنوان و خاطرنشان کرد: ۱۹هزار و ۱۲۲راننده نیز در این حوزه در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

گفتنی است، در استان همدان ۹۷ شرکت حمل و نقل کالا وجود دارد که از این تعداد ۹۲شرکت فعال است.

نظر شما