شناسهٔ خبر: 58866 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عفیفی پور در آیین آغاز سال جدید تحصیلی مطرح کرد؛

ارتقای سطح آموزشی مدارس برای تحقق مسئولیت های اجتماعی/ ارائه خدمات به ۱۴۰۰دانش آموز در شهرک‌ها

مراسم آیین آغاز سال جدید تحصیلی با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و جمعی از مسئولین این اداره کل در مدارس شهرک های مسکونی شهیدان باهنر و رجایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، اله مراد عفیفی پور همزمان با نخستین روز مهرماه به همراه معاونین و اعضای هیات امنای واحدهای آموزشی با حضور در مدارس مقام والای معلمان به عنوان متصدیان شغل انبیاء را گرامی داشت و اظهار کرد: مهر بهار تعلیم و تربیت و فصل شکوفایی استعدادهای نهفته در هزاران و میلیون ها غنچه بوستان ایران زمین و گشودن صفحه‌ای تازه از کتاب رشد، تعالی و کمال است.

وی ادامه داد: توجه ویژه به امر تعلیم تربیت دانش آموزان به عنوان یکی از مسئولیت‌های اجتماعی سازمانی، در سرلوحه کاری اداره کل بنادر و دریانوردی بوده و مرکز آموزش این اداره کل به عنوان متولی کلیه مباحث آموزشی، همچون سال‌های گذشته برنامه‌های گسترده‌ای را در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز گفت: دشمنان کوردل در حمله تروریستی ۳۱ شهریورماه، عده‌ای از مردم بی گناه و سربازان جان برکف را به گلوله بستند.

وی اضافه کرد: دلیل اقدامات اینچنینی دشمنان، اقتدار و پیشرفت‌های چشمگیر کشور و توانمندی‌های جوانان آن است که در حال حاضر وجود دارد و در آینده نیز به دست دانش آموزان امروز رقم می‌خورد.

عفیفی پور خطاب به دانش آموزان حاضر در مراسم گفت: جایی که شما ایستاده اید، جایگاهی بسیار ارزشمند برای ساختن آینده کشور است و قطعاً با ارتقای کیفیت علمی و افزایش سطح دانش خود به پیشرفت کشور کمک خواهید کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ارتقاء سطح کیفی آموزش در مدارس را از جمله مسئولیت‌های اجتماعی تعریف شده برای این مجموعه سازمانی دانست و گفت: این اداره کل هر ساله در راستای تحقق مسؤولیت‌های اجتماعی خود و اعتلای نظام آموزشی در مرکز هرمزگان به اقدام بازسازی و نوسازی مدارس مستقر در شهرک های مسکونی می‌کند.

وی اضافه کرد: امسال بیش از یک هزار و ۴۰۰نفر دانش آموز از خدمات آموزشی در این مدارس بهره‌مند می‌شوند و توجه به جامعه محلی مجاور و همسایه این شهرک‌ها نیز به عنوان یک اولویت جدی مدنظر قرار دارد.

سید مسلم کشفی رییس اداره آموزش اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در جریان بازدید از مدارس به فعالیت ۱۲مجموعه آموزشی در دو شهرک مسکونی شهید رجایی و باهنر اشاره کرد و افزود: ۱۶۷ نفر کادر آموزشی در این مجموعه‌ها از پیش دبستانی تا پایه متوسطه دوم فعالیت دارند که چهار واحد به صورت دولتی، شش باب آن، غیر دولتی و دو باب مدرسه نیز به شکل هیات امنایی اداره می‌شوند.

وی بیان کرد: تمامی مسایل مربوط به تعمیر و نگهداری تاسیسات، پاکسازی، فضای سبز، تجهیز و امکانات آموزشی مدارس این شهرک‌ها بر عهده اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان است.

کشفی در پایان راه اندازی دو هنرستان دریایی با سرمایه گذاری خیر مدرسه ساز و مشارکت آموزش و پرورش در زمینه آموزش رشته‌های مرتبط با صنعت حمل و نقل دریایی را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی برشمرد.

نظر شما