شناسهٔ خبر: 58870 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

ادامه شدت بارش‌ها طی امروز و فردا در ارتفاعات و دامنه‌های البرز/ خیزش گردوخاک در استان‌های مرکزی کشور

آب و هوا طی ۲۴ ساعت آینده در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، سمنان و تهران افزایش ابروبارش پراکنده با احتمال رعدوبرق و در استان‌های مازندران و گیلان افزایش ابر همراه با بارش باران پیش‌بینی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و مطابق آخرین تحلیل‌های هواشناسی، طی ۲۴ ساعت آینده در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، سمنان و تهران افزایش ابروبارش پراکنده با احتمال رعدوبرق و در استان‌های مازندران و گیلان افزایش ابر همراه با بارش باران پیش‌بینی شد.

فردا دوشنبه با تقویت سامانه بارشی، در استان‌های گیلان، مازندران، البرز، تهران، سمنان، گلستان، خراسان‌های شمالی و رضوی آسمانی ابری با بارش‌ باران و وزش بادهای موقتی پیش‌بینی می‌شود.

برای روز سه شنبه افزایش ابر همراه با بارش، گاهی رعدوبرق در خراسان‌های رضوی و جنوبی رخ خواهد داد.

همچنین در جنوب کشور طی روز دوشنبه در غرب کرمان و در روز سه‌شنبه در شمال و غرب هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر رشد ابر، وزش باد شدید موقت، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و از این رو توصیه می شود  از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و  مسیل ها در مناطق فوق خودداری شود.

شدت بارش امروز در ارتفاعات البرز در سمنان و گلستان و دوشنبه در دامنه های البرز در استان‌های تهران، سمنان، مازندران، گلستان و استان‌های خراسان‌های رضوی و شمالی و ارتفاعات کرمان و روز سه‌شنبه در استان‌های خراسان‌های رضوبی و جنوبی، کرمان، هرمزگان شمال سیستان و بلوچستان خواهد بود.

امروز و فردا در استان‌های مرکزی، قم، جنوب تهران، جنوب سمنان و شمال اصفهان و فردا در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان و یزد و وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

دمای امروز تهران امروز به ۳۰ درجه بالای صفر رسید و پایتخت هوایی کمی ابری داشت که در بعدازظهر شاهد افزایش ابر، وزش باد بودیم و در برخی ارتفاعات رگبار و رعدودبرق رخ داد.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما