شناسهٔ خبر: 58888 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث تقاطع یادگار امام راهی برای کاهش ترافیک قزوین

تقاطع غیر همسطح احداث تقاطع های غیرهمسطح یکی از عوامل موثر در کاهش بار ترافیکی و تصافات شناخته شده و به همین دلیل توسعه این نوع معابر طی سال‌های گذشته در شهرهایی که با معضل ترافیک روبرو هستند در دستور کار مسئولان استانی و مدیران شهری قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، توسعه روزافزون معابر شهری، افزایش بی ضابطه خودروهای شخصی و استفاده نامعقول از آن برای انجام جزیی‌ترین کارها از جمله مهمترین عوامل ترافیکی و محدودیت‌های اعمال شده برای خودروها در شهرها شناخته شده است.

ترافیک امروز برای بسیاری از شهرهای پرجمعیت معضلی حاد و حل ناشدنی برای مدیران شهری محسوب می شود که برای رفع آن نیازمند به یک نسخه جامع و مدونی هستیم.

یکی از همین نسخه ها، ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح بوده که اجرای آن در بسیاری از شهرها از جمله اصفهان و تهران تا حدود زیادی گره‌گشای بارهای ترافیکی بوده اما عملیات اجرایی آن زمان‌بر بوده و مستلزم هزینه‌های هنگفتی نیز هست.

قزوین، به عنوان یک شهر قدیمی با بافت‌های سنتی و جمعیتی زیاد که به لحاظ جغرافیایی با واقع شدن در شاهراه ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور، همه ساله میزبان میلیون‌ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.

همین مساله، طی سال‌های گذشته باعث شده تا علی‌رغم اظهار نظرهای مختلف برخی مدیران شهری مبنی بر اینکه ترافیک این شهر پرحجم نبوده، اما شهروندان، به خصوص مسافران را در بسیاری از روزهای سال به ستوه آورده است.

اجرای پل یادگار امام (ره)، به عنوان یکی از سه تقاطع غیر همسطح در حال اجرای شمال شهر قزوین، به زعم بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران می‌تواند ضمن رفع معضل ترافیکی منطقه، پل ارتباطی هموار و مناسبی بین شمال تا جنوب این شهر نیز باشد.

 متاسفانه وجود معارضان پیشرفت پروژه را با کندی روبرو ساخته است.

نظر شما