شناسهٔ خبر: 58900 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایرانشهر گفت:

تشریح آخرین وضعیت نقاط حادثه‌ای محورهای ایرانشهر/ قاچاق سوخت و انسان دو عامل اصلی تصادف و مرگ و میر

ابراهیم جاوشیری مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایرانشهر درباره نقاط حادثه‌خیز در استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون براساس مطالعات نسبت به آشکارسازی نقاط حادثه‌ای و نصب علایم هشداردهنده برنامه‌ریزی و ساماندهی شده است، ولی اصلی‌ترین علت تصادف‌ها در این منطقه قاچاق سوخت و انسان به علت مرزی بودن استان و عدم اشتغال و بیکاری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابراهیم جاوشیری، مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایرانشهر درباره وضعیت نقاط حادثه‌خیز استان گفت: تاکنون براساس مطالعات نسبت به آشکارسازی نقاط حادثه‌ای و نصب علایم هشداردهنده برنامه‌ریزی و ساماندهی شده است. در سال گذشته ۱۸ نقطه رفع شده و در سال جاری نیز بررسی‌ها صورت گرفته و  اعتبار هم از سوی سازمان راهداری در دست اقدام است. البته حذف و ساماندهی برخی از این نقاط به صورت پیمانکاری انجام خواهد شد و امیدواریم همه آن‌ها به کلی رفع بشوند.

وی درباره وضعیت خاص و مرزی بودن استان در خصوص مسایلی مانند قاچاق سوخت و انسان نیز توضیح داد: این استان شرایط متفاوتی نسبت به استان‌های دیگر دارد و دو عامل اصلی مرگ و تصادف‌ها در جاده‌ها قاچاق انسان و سوخت و ترددهای غیر مجاز به کشور، به علت‌ هم مرزی با کشورهای پاکستان و افغانستان است.

جاوشیری افزود: این دسته اقدامات به دلیل سرعت بالا در عبور از مناطق کوهستانی و عدم رعایت علایم راهنمایی و رانندگی، مشکلاتی مانند تصادف‌های زیاد را برای منطقه به وجود می‌آورند.

این مدیر استانی درباره تمهیدات راهداری در خصوص قاچاق انسان و سوخت در محورهای استان گفت: ریشه اغلب این دسته مشکلات نبود شغل و معضل اشتغال است. مردم هیچ راهی برای درآمدزایی ندارند و تنها راه امرار معاش قاچاق سوخت و انسان از این دو مرز است. خصوصا در ایام اخیر که وضعیت اقتصادی کشور و بالا رفتن ارز مسایلی را ایجاد کرده و این دسته مشکلات در استان مشهود شده است.

جوشیری اضافه کرد: بیشترین تصادفات ما متاسفانه در اثر قاچاق سوخت و انسان صورت می‌گیرد و با وجود برگزاری جلسات مختلف با مسوولان مرتبط هنوز کمک چندان جدی به بروز این مساله نشده است.

وی با توصیف وضعیت تصادفات سال گذشته در نسبت با امسال گفت: متاسفانه آمار تصادفات امسال نسبت به سال گذشته به دلیل اختلال در وضعیت قیمت سوخت و مسایل اقتصادی در کشور بیشتر بوده است./

نظر شما