شناسهٔ خبر: 5892 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی خبر داد:

توزیع ۵ هزار نقشه جاده‌ای و گردشگری در خراسان شمالی/ افزایش هشت درصدی تردد سفر در استان

علی‌اصغر بدیعی مقدم مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی از افزایش هشت درصدی تردد سفر به این استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: طی این ایام، حدود پنج هزار نقشه جاده‌ای و گردشگری در مبادی ورودی استان بین مسافران توزیع شد.

علی اصغر بدیعی مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که امسال میزان سفرهای انجام شده به استان خراسان شمالی نسبت به سال گذشته حدود هشت درصد افزایش داشته است، افزود: از این میزان، حدود دو درصد از افزایش ترددها در مسیر ورودی مشهد به جنگل گلستان بود. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به این‌که بیشترین ترددهای استان از محور بجنورد - جنگل گلستان انجام می‌شود امیدواریم امسال حدود ۵۰ درصد از فاز دوم این محور را تکمیل کنیم و به بهره برداری برسانیم.

بدیعی مقدم با بیان این‌که طی طرح نوروزی حدود ۲۵۵ پرسنل راهداری در قالب ۲۲ اکیپ ثابت و هفت اکیپ سیار به همراه ۱۸۷ دستگاه خودرو سبک و سنگین مشغول خدمات رسانی به مسافران بودند، یادآوری کرد: حدود پنج هزار نقشه راه‌ و گردشگری استان خراسان شمالی بین مسافران توزیع شد و در این نقشه‌ها حدود ۳۶ نقطه گردشگری استان مشخص شدند.

وی گفت: طی ایام نوروز تعدادی گشت‌‌ واکنش سریع در جاده‌های استان مستقر شدند که استقرار آنان در طول سال نیز ادامه خواهد داشت. امیدواریم که بتوانیم طی تابستان هم به این برنامه‌ها ادامه دهیم.

بدیعی مقدم از استقبال خوب مردم از خدمات ارایه شده نوروزی در این استان خبر داد و گفت: امسال همچنین یکسری بسته‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به همراه نقشه و یک بروشور کامل بین مردم توزیع شد که در این بروشورها، آدرس کامل اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی، شماره‌های اضطراری و نقاط حادثه خیز استان درج شدند.

معاون حمل و نقل ستاد خدمات سفر نوروزی سال ۹۴ استان خراسان شمالی با بیان این‌که در این ستاد هلال احمر، پلیس، بیمه، اورژانس و سایر نهادها و سازمان‌ها نیز همکاری داشتند، خاطر نشان کرد: امسال با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تعدادی از مسافرانی که روز نخست سال وارد بجنورد شدند، هدایای ویژه‌ای تقدیم شد تا خاطره خوبی از سفر به این استان در خاطر داشته باشند.

وی تاکید کرد: هدف ما این است که شرایطی مهیا شود تا مسافران در سفرهای آتی خود نیز این استان را انتخاب کنند.

بدیعی مقدم در پایان افزود: از ابتدای طرح نوروزی (۲۵ اسفند ۹۳ تا ۱۵ فروردین ۹۴) تمهیداتی اندیشیده شد تا راهداران استان، حریم راه‌ها را از وجود زباله‌ها پاکسازی کنند که این موضوع باعث شد تا مسافران، از ریختن زباله در طول جاده خودداری کنند و حریم راه‌ها پاک باشد./

نظر شما