شناسهٔ خبر: 58943 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن زاگرس خبر داد:

افزایش سرعت قطار اندیمشک تا پایان سال

قطار باری با اتمام پروژه جوشکاری محور زاگرس، سرعت قطار در محور زاگرس افزایش یافته و از ایستگاه اندیمشک به سمت هفت‌تپه به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مهرداد انصاری، مدیرکل راه‌آهن زاگرس (اندیمشک) با اعلام این خبر گفت: بخش زیادی از محور زاگرس جوشکاری شده و امیدواریم که امسال جوشکاری این محور به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه با پایان این پروژه، شاهد افزایش سرعت در این محور خواهیم بود، افزود: همچنین با توجه به قوس و شیب و فرازهای مسیر، سرعت قطار از اندیمشک به سمت تنگ هفت به ۶۰ کیلومتر بر ساعت می رسد که حداکثر سرعت ریلی در این منطقه محسوب می‌شود.

مدیر کل راه‌آهن زاگرس، افزایش سرعت قطار را موجب افزایش سرعت بازرگانی و حمل بیشتر بار خواند و افزود: اگر این افزایش سرعت‌ها محقق شود، با محاسباتی که انجام گرفته بر مبنای شاخص سال ۹۵، شاهد ۳۰ درصد افزایش ظرفیت در این محور خواهیم بود.

راه اندازی ۹۰ درصدی سیستم رادیویی

مدیر کل راه‌آهن زاگرس همچنین در خبری دیگر گفت: به منظور پوشش‌دهی کامل محور زاگرس، ۹۰ درصد از سیستم رادیویی این محور راه‌اندازی شده و در صورت عقد قرارداد با پیمانکار این سیستم امسال به شکل کامل به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در مسیر اندیمشک تا تنگ هفت، اقدامات لازم برای راه اندازی سیستم رادیویی دو بلاک باقیمانده این محور در دست انجام است، اضافه کرد: اگر قرارداد دو بلاک منعقد شود، پوشش‌دهی سیستم رادیویی این اداره کل کامل خواهد شد.

وی از افزایش ۸ درصدی تن کیلومتر در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین در سال گذشته نوسازی سینی دوار که قریب ۸۰ سال عمر داشت انجام شد.

راه اندازی موکب

انصاری با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی حمل مسافر نسبت به سال گذشته گفت: از آنجا که در ایام اربعین بخش زیادی از مسافران و زائرین کربلا و حرم سیدالشهدا از اندیمشک به مرزهای چذابه و جنوب غرب کشور سفر می‌کنند، اداره کل راه‌آهن زگراس موکبی را برای خدمات ویژه مسافران از جمله خدمات بهداشتی راه‌اندازی کرده است که این موکب برای موارد خاص مانند کاروان‌های راهیان نور هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما