شناسهٔ خبر: 5899 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آمار پروازها و جابجایی مسافران نوروزی در فرودگاه‌‌ها/ ۱۳ هزار و ۸۰۰ عملیات پروازی در ۵ فرودگاه پرترافیک

هواپیمای فوكر ۱۰۰ در ایام نوروز حدفاصل ۲۵ اسفند ۹۳ تا ۱۳ فروردین ۹۴ تعداد ۲ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۵۵۹ مسافر با ۱۹ هزار و ۵۵۱ پرواز جابجا شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس آمار پروازها و میزان جابجایی مسافران در ایام نوروز، فرودگاه‌‌های بین المللی مهرآباد، امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز و کیش به ترتیب از پرترافیک ترین فرودگاه‌ها در این ایام بودند.

حدفاصل تاریخ ۲۵ اسفند ۹۳ تا ۱۳ فروردین ۹۴ میزان نشست و برخاست فرودگاه مهرآباد ۴ هزار و ۹۰۴ پرواز و اعزام و پذیرش مسافران در این فرودگاه ۵۱۸ هزار و ۳۰۶ نفر بود که میزان نشست و برخاست این فرودگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱درصد و میزان اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه نیز ۱۴ درصد کاهش داشته است.

فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) با ۳ هزار و ۳۸۸ پرواز در ایام نوروز و جابجایی ۵۱۴ هزار و ۶۱۹ مسافر رشد ۱۱ درصدی در بخش نشست و برخاست و رشد ۲۳ درصدی را در بخش جابجایی مسافران داشته است.

در فرودگاه بین المللی مشهد نیز در ایام نوروز امسال ۲ هزار و ۷۰۰  نشست و برخاست انجام شد که افزایش ۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد؛ در این فرودگاه در ایام سفرهای نوروزی ۳۸۷ هزار و ۶۵۱ مسافر جابجا شدند که یک درصد نسبت به میزان مسافر جابجا شده در ایام نوروز سال گذشته افزایش داشته است.

نشست و برخاست در فرودگاه شیراز یک درصد و تعداد اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه ۲ درصد رشد داشته است. تعداد پروازهای این فرودگاه در ایام نوروز هزار و ۲۹۵ نشست و برخاست و تعداد مسافران جابجاشده در این فرودگاه ۱۳۶ هزار و ۱۵۴ نفر بود.

در فرودگاه بین المللی کیش نیز حدفاصل تاریخ ۲۵ اسفند ۹۳ تا ۱۳ فروردین ۹۴ میزان نشست و برخاست این فرودگاه هزار و ۵۴۵ پرواز و میزان اعزام و پذیرش مسافران نیز ۲۱۹ هزار و ۳۶۶ نفر بود که میزان نشست و برخاست این فرودگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد و میزان اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه نیز ۵۲ درصد افزایش داشته است.

پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های کشور در ایام نوروز

فرودگاه

از ۲۵ فروردین ۹۳ تا ۱۳ فروردین ۹۴

از ۲۵ فروردین ۹۲ تا ۱۳ فروردین ۹۳

درصد رشد

نشست و برخاست

اعزام و پذیرش مسافر

نشست و برخاست

اعزام و پذیرش مسافر

نشست و برخاست

اعزام و پذیرش مسافر

مهرآباد

۴.۹۰۴

۵۸۱.۳۰۶

۵.۵۴۱

۶۷۵.۶۱۶

۱۱-

۱۴-

امام خمینی(ره)

۳.۳۸۸

۵۱۴.۶۱۹

۳.۰۶۳

۴۱۷.۲۲۰

۱۱

۲۳

مشهد

۲.۷۰۰

۳۸۷.۶۵۱

۲.۶۱۸

۳۸۲.۸۶۱

۳

۱

شیراز

۱.۲۹۵

۱۳۶.۱۵۴

۱.۳۱۳

۱۳۳.۰۴۸

۱-

۲

کیش

۱.۵۴۵

۲۹۱.۳۶۶

۱.۵۰۰

۱۹۲.۲۲۱

۳

۵۲

مجموع

۱۳.۸۳۲

۱.۹۱۱.۰۹۶

۱۴۰۳۵

۱۸۰۰۹۶۶

-

-

نظر شما