شناسهٔ خبر: 58990 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان بیان کرد:

جابجایی بیش از ۲میلیون تن بار و کالا در استان اردبیل

علی رحمتی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان از جابجایی بیش از ۲میلیون تن کالا و بار به سراسر کشور در ۶ماهه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ، علی رحمتی با بیان اینکه این میزان بار و کالا توسط ۸۷ شرکت فعال بخش حمل ونقل کالا به سایر نقاط کشور ارسال شده افزود: این کالاها شامل گندم ،سیمان،سیب زمینی،و آب معدنی است که توسط ۱۵۵هزار دستگاه وسیله نقلیه جابه جا شده‌اند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به اینکه علی رغم توطئه‌های دشمنان وتبلیغات منفی آنان در فضای مجازی وضعیت حمل و نقل کالا و بار در استان بصورت عادی و روان است تصریح کرد:روزانه نزدیک به هزار دستگاه بارگیری در سطح استان انجام می‌شود که از این میزان ۵۰۰دستگاه مربوط به مرکز اردبیل و مابقی نیز از طریق شهرستان ها انجام می‌گیرد.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل از بررسی مسائل،حل مشکلات و درخواست‌های قانونی رانندگان در ارتباط با بیمه تکمیلی افزایش کرایه و همچنین استقرار نمایندگی اداره کل راهداری استان در شهرک حمل ونقل خبرداد و اظهارکرد:تاکنون نزدیک ۱۶میلیارد تومان از مطالبات رانندگان پرداخت شده است و دو شرکت باقیمانده نیز در کمیسیون ماده ۱۲مکلف شدند بصورت هفتگی یا ماهانه مطالبات رانندگان را پرداخت نمایند.

عضو شورای اداری استان اردبیل فعالیت ۱۱هزار راننده با بیش از ۷ هزار دستگاه کامیون در بخش حمل و نقل استان را یادآور شد و تصریح کرد:به تخلف ۸شرکت حمل ونقل بخاطر عدم پرداخت کرایه و مطالبات رانندگان بصورت قاطعانه وقانونی رسیدگی و شرکت‌های حمل و نقل خلیج فارس و آبادان نیز بعلت عدم پرداخت مطالبات رانندگان در کمیسیون یاد شده جریمه و تعطیل شدند.

عضو شورای ترافیک استان با اشاره به برخی مشکلات رانندگان در رابطه با لوازم یدکی و کمبود لاستیک در استان گفت:تابه امروز توانستیم نیاز هزار و ۶۰۰دستگاه وسیله باری و اتوبوس را با ارائه یک جفت لاستیک به هر وسیله نقلیه حل کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت:در راستای درخواست رانندگان مبنی بر توزیع لوازم یدکی ۷هزار نفر در استان ثبت نام انجام شده است که متاسفانه تولیدات داخلی پاسخگوی نیاز این تعداد نیست اما برای حل مشکل این رانندگان درخواست‌ها به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ارسال شده و درگارگروه مربوطه از طریق سازمان صنعت معدن و تجارت در حال پیگیری است.
 

نظر شما