شناسهٔ خبر: 58996 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

قائم مقام راه‌آهن خواستار شد:

داشتن روحیه بسیجی و حفظ وحدت و همدلی در محیط کار

مراسم قائم مقام راه‌آهن گفت: اگر روحیه بسیجی را در کار حفظ کنیم و به توسعه راه‌آهن به عنوان نماد اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشیم می توانیم بگوییم که وظیفه خود را در قبال رشادتهای رزمندگان و شهدای دفاع مقدس انجام داده ایم .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از راه‌آهن‌جمهوری اسلامی ایران، حسین عاشوری در گردهمایی بسیجیان راه‌آهن که در راه آهن تهران برگزار شد، گفت: گرامی داشت دفاع مقدس، گرامی داشت رشادتهای جوانان رزمنده در هشت سال دفاع برای پاسداشت از کیان نظام و انقلاب و ایران است.

وی با اشاره به اینکه تاریخ ۲۰۰ ساله اخیر کشور حاکی از آن است که ایران، در طول این مدت، ۱۲ سال درگیر جنگ بوده و هشت سال آن در دوران بعد از انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است، افزود: بر خلاف جنگ های قبلی که طی آنها قسمت‌های زیادی از خاک کشورمان به بهانه های مختلف و انعقاد قراردادهای ننگین جدا شد، در هشت سال جنگ تحمیلی، حتی یک وجب از خاک ما از دست نرفت.

وی با محکومیت حوادث اخیر تروریستی در اهواز ، شهادت شماری از هموطنان در این حادثه را تسلیت گفت و اضافه کرد: حادثه تلخ اهواز نشان داد که دشمنی دشمنان ما تمامی ندارد و آنها هر بار در قالب برنامه های مختلف از جمله ، حمله به ما از طریق کشورهای همسایه و نا امن کردن منطقه، تهاجم فرهنگی، تحریم اقتصادی و یا قومیت گرایی و تضعیف وحدت ملی به توطئه علیه کشور و ملت ایران پرداختند.

وی بر ضرورت حفظ هوشیاری همگان در شرایط حاضر تاکید کرد و ادامه داد : استمرار این دشمنی ها نشان می دهد باید در همه زمینه ها هوشیارتر باشیم و به تناسب خدعه و حیله دشمن، آمادگی لازم در همه زمینه ها داشته باشیم.

قائم مقام راه‌آهن گفت: در حال حاضر ما در قبال رشادت ها و ایثارهای رزمندگان و شهدا وظایفی داریم که یکی از آنها حفظ روحیه بسیجی و شهادت طلبی برای دفاع از کیان انقلاب و ایران اسلامی است و لازم است که این روحیه را در محیط کار حفظ کنیم و بسیجی بودن را در محیط کار به منصه ظهور برسانیم.

به گفته عاشوری؛ استفاده بهینه از اموال و داراییهایی که برای خدمات رسانی بهتر به مردم در اختیار کارکنان قرار دارد، جلوگیری از افزایش هزینه ها و احترام به ارباب رجوع از مصادیق داشتن روحیه بسیجی در محیط کار است.

عاشوری حفظ وحدت و همدلی در محیط کار را از دیگر وظایف برشمرد و گفت: علی رغم مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه، باید تلاش کنیم تا آینده بهتری برای خود و کشور رقم بزنیم.

وی به اقدامات چندساله اخیر مدیرعامل و هیات مدیره راه‌آهن برای بهبود وضعیت معیشت کارکنان اشاره کرد و ادامه داد: اجرای طرح تجمیع قراردادها برای کارکنان پیمانکاری شرکت راه‌آهن جهت افزایش امنیت شغلی آنها از جمله این کارها بوده که طی این طرح، حدود ۱۰ هزار نفر از کارکنان پیمانکاری شرکت راه‌آهن که در قالب ۳۵۰ شرکت مشغول به کار بودند در ۱۰ شرکت تجمیع شدند و نگرانی های آنها در مورد زمان پرداخت حقوق و مزایا تا حدودی کاهش یافت.

وی یادآور شد: وظیفه ما بهبود معیشت کارکنان است و اقدامات انجام شده در این راستا، هر چند موثر بوده اما در برخی بخشها نتوانسته ایم آنچه مدنظرمان بوده انجام دهیم.
عاشوری توجه به توسعه راه‌آهن را دیگر وظیفه همکاران برشمرد و گفت: راه‌آهن به عنوان نماد اقتصاد مقاومتی باید روز به روز توسعه یاید زیرا در هر تن باری که به روی ریل می رود یک هفتم بخش جاده ای، گازوئیل مصرف می شود و این به معنی مصرف سوخت وآلودگی کمتر هوا، کاهش تصادفات جاده ای و ایمنی بیشتر است.
وی با یادآوری اینکه اقدامات انجام شده در راه‌آهن با نقطه اوج و مطلوب شرکت فاصله دارد تصریح کرد: علی رغم همه مشکلات، آینده خوبی پیش روی راه‌آهن است و سعی و تلاش تمامی همکاران راه‌آهن، ارائه خدمات بهتر و بیشتر به هموطنان و جامعه است.

محیط کار، پایگاهی برای دفاع از اسلام و نظام

داوود عباس‌زاده مشاورمدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن ، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و جانفشانی های رزمندگان در جنگ تحمیلی گفت: طبق قاعده نفی سبیل باید طوری عمل کنیم که جلوی نفوذ دشمن گرفته شود، زیرا توسعه پایدار در گرو امنیت پایدار است.

به گفته عباس زاده؛ امنیت با آمادگی دفاع بدست می آید و آمادگی مصداق بارز پدافند غیر عامل است.

وی افزود: کشوری که در زمان دفاع مقدس قادر نبود به عدد رزمندگان کفش و لباس نظامی تهیه کند و به لحاظ ادوات نظامی در مضیقه بود و با کمترین امکانات جنگ را اداره کرد، امروز به قدرتی منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده است و در حال حاضر در زمینه های هوا - فضا و موشکی، سانتریفیوژها و شبیه سازی، نانوتکنولوژی، رادیو داروها و داروهای مختلف و پلیمر پیشرفت های چشمگیری داشته است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن با بیان اینکه هدف از بازخوانی عملکرد شهدا و برگزاری یادواره برای آنان، توقف در زمان جنگ نیست، گفت: عملکرد و فرهنگ شهدا و جانبازان، ماندگار است و کمک گرفتن از ارواح طیبه شهدا در حرکت و پیشرفت کشور بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه هرکاری که انجام می دهیم بایستی به بهره وری منتج شود ادامه داد: خدمت صادقانه و بی منت، ولایت پذیری، مسئولیت پذیری، خلاقیت، فوق العاده کار کردن، امانت دار بودن و رعایت حقوق شهروندی از جمله وظایف ما بسیجیان است و بایستی میز کار و محیط کار را به پایگاهی برای دفاع از اسلام و نظام قرار دهیم.

گفتنی است در این مراسم همکاران در پلیس راه‌آهن، حراست و کارکنان بسیجی حضور داشتند و قائم مقام مدیر عامل از زحمات آنها برای بهبود و توسعه خدمات راه‌آهن در زمینه افزایش حمل بار و مسافر تشکر کرد .

نظر شما