شناسهٔ خبر: 58998 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

تقویت سامانه بارشی و کاهش دما از فردا در استان‌های شمالی کشور/ رشد ابر و رگبار پراکنده باران در مرکز و جنوب شرق

آب و هوا- هواشناسی بعدازظهر امروز چهارشنبه با نفوذ جریان خنک شمالی به سواحل دریای خطر و گذر موج تراز میانی جو، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران رخ داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین مطابق تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از بعدازظهر امروز چهارشنبه با نفوذ جریان خنک شمالی به سواحل دریای خطر و گذر موج تراز میانی جو، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران رخ داد.

فردا پنجشنبه، سامانه بارشی تقویت شده و سبب بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و به صورت پراکنده در شمال آذربایجان شرقی می‌شود.

شدت بارش فردا در برخی نقاط استان گیلان و غرب مازندران خواهد بود.

طی امروز و فردا دریای خزر مواج و توفانی است و به سبب شدت بارندگی، آبگرفتگی معابر عمومی در این نواحی پیش‌بینی می‌شود. در این خصوص توصیه می‌شود جهت کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. لازم به ذکر است دریای خزر از چهارشنبه شب و طی روز پنجشنبه مواج و توفانی بوده از این رو توصیه می‌شود از شنا کردن در دریا، صید ماهی و  تردد قایقهای سبک و تفریحی در این مدت خودداری شود.

جمعه بارش با شدت بیشتر در استان گیلان ادامه خواهد داشت و همچنین طی امروز و فردا در برخی ساعات برای جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان رشد ابر، رعد و برق و بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می شود.

دمای سه روز آینده استان های کشور را می توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما