شناسهٔ خبر: 59042 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مرور هفتگی اخبار حوزه حمل و نقل استان ها:

برخورد قاطع با اخلالگران حمل و نقل کالا در جاده‌های استان فارس/ تشريح اقدامات توسعه‌ای در حوزه حمل و نقل استان آذربایجان شرقی

گزارش آخر هفته  مروری بر اخبار هفته گذشته در حوزه حمل و نقل استان ها نشان می‌دهد، ثبت نام ۸۴درصد از رانندگان ناوگان جاده‌ای استان قم جهت بیمه تکمیلی رایگان، برخورد قاطع با اخلالگران حمل و نقل کالا در جاده‌های استان فارس از مهمترین اخبار حمل و نقل جاده ای در استان ها طی هفته گذشته بوده است.

قم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ثبت نام ۸۴درصد از رانندگان ناوگان جاده‌ای استان قم جهت بیمه تکمیلی رایگان خبر داد.

ابوالفضل جمالی مطرح کرد : ازمجموع ۴۸۰۲ نفر رانندگان جاده‌ای (حمل کالا) استان قم ، تاکنون ۴۰۲۹ نفرجهت دریافت بیمه تکمیلی رایگان ( راننده و همسر) ثبت نام کرده‌اند .

همدان

مدیرکل راهداری استان همدان از توزیع ۴ هزار و ۵۰۰ حلقه لاستیک بین رانندگان حوزه کالا در استان خبر داد. مصطفی پناهنده با اشاره به اینکه تامین لاستیک یارانه‌ای از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و توزیع آن نیز توسط انجمن‌های صنفی و عاملان فروش لاستیک به شکل روزمره انجام می‌شود، اظهار داشت: از ابتدای مرداد ماه سال جاری تأمین و توزیع لاستیک سنگین باری در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ حلقه لاستیک توزیع شده است.

همچنین معاون مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان همدان گزارشی از روند اجرایی پروژه‌های چهارخطه محورهای همدان ارائه داده و گفت: با توجه به ایمنی در راه‌ها و اهمیت بالای محورهای استان، چهارخطه کردن محورهای حساس استان از اولویت های مهم این اداره کل است.

بیب نادیان رفیع در رابطه با پروژه چهار خطه کردن محور کبودراهنگ - شیرین‌سو خاطرنشان کرد: ۶۰کیلومتر از این محور در همدان است که ۲۴کیلومتر آن چهارخطه شده و قابل دسترسی و عبور و مرور است و حدود ۶کیلومتر از آن هم تقریبا آماده بوده و آسفالت‌ریزی آن صورت گرفته است.

وی در رابطه با چهار خطه کردن محور کبودراهنگ- قیدار- زنجان عنوان کرد: اگر اعتبارات تکمیلی این پروژه تخصیص پیدا کند تا انتهای سال ۹۸ به پایان خواهد رسید.

زنجان

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، دغدغه اصلی مسئولین حوزه حمل و نقل ، رسیدگی هرچه بهتر به مطالبات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت : رسیدگی به مشكلات و مطالبات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای از دغدغه‌های اصلی مسئولین حوزه حمل و نقل جاده‌ای است و تا رسیدن به  نتیجه نهایی پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

ایرج دست نشان بااعلام این خبرافزود: بخشی از مسائل و مشكلات  از جمله برخورد با شركت‌های متخلف حمل و نقلی، كمیسیون‌های اضافی شركت‌های متخلف، اطلاع‌رسانی به رانندگان در خصوص میزان كرایه دریافتی، بازگشت بیمه تأمین اجتماعی به روال قبلی و راه‌اندازی بیمه تكمیلی رانندگان به صورت فوری رسیدگی و با فوریت حل و فصل شده است.

فارس

دادستان عمومی و انقلاب شیراز با تاکید براینکه امنیت تردد در تمام جاده های فارس برقرار است، تاکید کرد با کسانیکه به هر شکل مانع خدمات رسانی و جابه جایی بار و کالا شوند، بر اساس قانون برخوردی جدی انجام می شود.

پس از اعلام برخی رسانه های معاند و ممانعت برخی از افراد و خود باخته از تردد و خدمات رسانی کامیون ها، دادستان عمومی و انقلاب شیراز از برقراری امنیت کامل در سطح جاده های استان خبر داد و تأکید کرد: افرادی که با تحریک دشمنان و به قصد ایجاد نارضایتی از خدمت رسانی کامیون ها و تردد آنان در جاده ها جلوگیری نمایند در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.

علی صالحی با بیان اینکه حساب افراد تحریک کننده با رانندگان خدوم جداست گفت: برخی افراد معلوم الحال قصد سوء استفاده از مشکلات اقتصادی و ایجاد اخلال در نظم و امنیت عمومی و ایجاد  ناامنی در جاده‌های استان دارند که این افراد با نظارت نهاد های امنیتی و انتظامی شناسایی و مطابق با قانون با آنان برخورد خواهد شد.

آذربایجان شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اقدامات  صورت گرفته در حوزه حمل و نقل در این استان که به واسطه دارا بودن رتبهٔ یک صادرات غیرنفتی کشور از اهمیت به سزایی برخوردار است به تشریح پروژه‌ها و فعالیت‌های انجام شده در شش سال اخیر در دولت‌های یازدهم و دوازدهم پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،استان آذربایجان شرقی به جهت تمرکز صنایع بزرگ تولیدی در شهر تبریز، از قطب‌های مهم صنعتی در سطح ایران به‌شمار می‌رود و همچنین از دیگرشهرهای صنعتی این استان می‌توان به شهرهای شبستر ،بستان آباد ،مرند، مراغه، میانه ،بناب و جلفا اشاره کرد در این استان  ۴۳۴۲ کارگاه تولیدی فعالیت می‌کنند که این تعداد شامل ۸۳۲ کارگاه صنعتی بوده که آن را از این لحاظ، در جایگاه اول صادرات غیرنفتی کشور قرار داده اند از همین رو است که توسعه حمل و نقل و زیرساخت های ترانزیتی در این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

از سویی دیگر استان آذربایجان شرقی دارای مرزهای مشترک با همسایگان شمالی و  غربی کشور است که این استان را به یکی از استراتژیک ترین استان های کشور در بحث ترانزیت خصوصا ترانزیت به اروپا و روسیه بدل کرده در نتیجه حجم ورود و خروج کالاهای صادراتی و وارداتی به این استان همچنین تسهیل حمل و نقل ان ها در سطح کشور یکی از مهمترین اقداماتی است که اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی باید در دستور کار خود قرار دهد.

همچنین مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با بیان اینکه در حال حاضر ۹۹ درصد عملیات ساخت مسکن مهر شهر جدید سهند به پایان رسیده است گفت: سهند در کل دارای ۳۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر است که عملیات احداث بخش قابل توجهی از آن به اتمام رسیده است.

عباس مصطفوی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احداث آزادراه تبریز- سهند – اندیشه را مهمترین و شاخص‌ترین پروژه این شهر جدید در دولت تدبیر و امید اعلام کرد و گفت: این پروژه در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی ۶۸ درصدی بوده که تلاش می‌شود تا شهریورماه سال آینده به افتتاح و بهره‌برداری برسد.

مصطفوی با بیان اینکه هزینه قرارداد این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و تأمین ۴۰ درصد از این رقم برعهده شرکت عمران است گفت: تسهیل در رفت و آمد بین تبریز و شهرهای اطراف و شهر جدید سهند، کاهش بارترافیکی موجود از اصلی‌ترین اهداف اجرای این پروژه به شمار می‌رود که در سال جاری با پیشرفت ۱۰ درصدی، مهمترین سال عملیاتی خود را طی می کند.

هرمزگان

داریـوش باقـر جـوان گـفت : در شهریور ماه بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه تردد شمار ، تعداد ۱۱۵۵۷۴۹۵ تردد در جاده‌های استان صورت گرفته كه ۲۸درصد از كل ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده كه بیشترین حجم تردد در محور بندرشهید رجایی - بندرعباس با ۲۴۴۵۰۹ وسیله نقلیه ، بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین را داشته است .

مدیركل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت : متوسط نرخ جریان ترافیك در سطح جاده‌های استان معادل ۲۲۵ وسیله نقلیه در ساعت بوده، ضمن اینكه بیشترین نرخ این جریان ترافیكی مربوط به بندرعباس-بندر شهید رجایی با نرخ جریان تردد ۹۶۴ وسیله نقلیه در ساعت بوده است .

همچنین مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز بکار فعالیت رسمی کشتی اقیانوس پیمای‌سانی در مسیر دریایی بندر شهید باهنر بندرعباس- شارجه امارات به منظور تنوع بخشی و افزایش کیفیت خدمات مسافری بر اساس استانداردهای بین المللی خبر داد.

اله مراد عفیفی پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشتی سانی شامگاه یکشنبه اول مهر در نخستین سفر با ۹۱مسافر از بندرعباس عازم کشور امارات شد، اظهار داشت: این کشتی اقیانوس پیمای رو - رو از امکان حمل همزمان مسافر، خودرو و بار برخوردار است.

وی افزود: کشتی سانی دارای ظرفیت حمل ۴۱۸مسافر با شرایط خاص در پنج کلاس است که مسافران می‌توانند نوع خدمات مدنظر را انتخاب کنند. همچنین امکانات زیادی برای مسافران در سفرهای بین المللی همچون اتاق‌های دارای امکانات، کافی شاپ، سینما، سونا، فروشگاه، فضای بازی کودکان و... فراهم است.

در ادامه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از ثبت رکورد خروج سه روزه تجهیزات پزشکی از بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: کشتی های حامل کالاهای اساسی بدون نوبت در اسکله‌های این بندر پهلو داده می‌شوند تا محموله‌ها سریع تر به دست مصرف‌کنندگان برسد.

اله مراد عفیفی پور طی مصاحبه‌ای اظهار داشت: طی سه ماه اخیر، برای کمک به شرایط اقتصادی کشور تلاش کردیم تا برای ترخیص و خروج کالاها از بندر شهید رجایی به عنوان اصلی‌ترین دروازه تجارت بین المللی ایران تسهیلاتی را فراهم کنیم و این امر باعث شده تا خروج کالاها سرعت بیشتری بگیرد.

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: روز گذشته، ۱۸دستگاه کانتینر حاوی تجهیزات پزشکی به ارزش بیش از ۴۲میلیارد تومان از این بندر خارج شد که تشریفات مربوط به عملیات تخلیه از کشتی تا ترخیص آن کمتر از سه روز به طول انجامید و به لحاظ مدت زمان خروج کالا، یک رکورد محسوب می‌شود.

سمنان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان از ثبت بیش از ۷۷میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان در شش ماهه اول سال ۹۷ خبر داد.

احسان منصورکیایی با اشاره به اهمیت استان سمنان به لحاظ دارابودن یکی از شریانهای  مهم و پرترافیک کشور گفت: بر اساس نتایج استخراج شده از ۵۴دستگاه تردد شمار نصب شده در محورهای مواصلاتی، در این مدت بیش از ۷۷میلیون خودرو از محورهای استان عبور کرده اند که نسبت به مدت مشابه بیش از ۱۵درصد افزایش داشته است .

ایشان اظهار داشت : محور شریف آباد - ایوانکی بیشترین تردد خودروها را در این مدت به خود اختصاص داده اند.

خوزستان

مدیرکل راه‌آهن زاگرس گفت: با وجود حساسیت و صعب العبور بودن محور جنوب، بازسازی ۴۵ کیلومتر از مسیر راه‌آهن زاگرس انجام شد.

مهرداد انصاری، مدیرکل راه‌آهن زاگرس (اندیمشک) با اعلام این خبر گفت: از سال گذشته تا کنون، بیش از ۳۰ پروژه در این اداره کل انجام شده که در میان این پروژه‌ها، یکی از مهمترین طرح‌ها، بازسازی ۴۵ کیلومتر از مسیر راه‌آهن زاگرس بود که ۴۰ کیلومتر آن شامل تونل، پل، ترانشه و ابنیه‌های غیرقابل دسترسی جاده‌ای است.

وی با بیان اینکه از میزان یاد شده، در ۳۰ کیلومتر نوسازی انجام گرفته است، اضافه کرد: در حال حاضر طراحی و نصب و اجرای عملیات علائم خطوط و زیر بنایی ایستگاه تله زنگ انجام شده، به علاوه مسجد و درزین خانه و سکوی این ایستگاه در دست اقدام است .

لارستان

پروژه ایستگاه درز و سایبان با حضور حسن نیا معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور وجمعی از مسئولین منطقه به بهره‌برداری رسید.

در اواسط مرداد ماه ۹۷آبنمای درز و سایبان  یکی از پروژه‌های راهسازی اداره کل راه وشهرسازی لارستان با حضور حسن نیا معاون محترم وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور وجمعی از مسئولین منطقه به بهره‌برداری رسید و لارستان به ایستگاه راه آهن درز و سایبان و همچنین استان کرمان متصل شد.

 محمدیان معاون راه آهن هرمزگان در این خصوص اظهار داشت : با توجه به اتصال راه ارتباطی لارستان به ایستگاه درز و سایبان تجهیز ایستگاه راه آهن در دستور کار این اداره کل قرار دارد و درصورت استقبال مردم منطقه از این ایستگاه در آینده نزدیک توقف کامل قطارها در این ایستگاه انجام و طبیعتاً با توجه به استقبال مسافران خدمات به این ایستگاه افزایش خواهد یافت .

ایلام

واریانت گردنه ترشابه در محور ملكشاهی- مهران(محور دوم اربعین) استان ایلام تا اربعین سال جاری تكمیل می شود.

مدیركل راه و شهرسازی استان ضمن بازدید از این پروژه از تكمیل آن تا اربعین سال جاری خبر داد.

كاظمی در خصوص این پروژه گفت: قطعه اول این واریانت به طول ۲۳۰۰متر با قراردادی نزدیك به ۴میلیارد تومان سال گذشته به بهره‌برداری رسید و قطعه دوم آن به طول ۲۵۰۰متر هم اكنون حدود ۹۰درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

گلستان

با پرداخت تسهیلات جهت خرید ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای شامل ناوگان باری، سواری و وانت بار در مناطق روستایی و عشایری، ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق از استان گلستان توسعه یافت.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در این باره گفت: به دلیل اهمیت و نقش موثر خدمات حمل و نقل در توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی مناطق روستایی و عشایری، پرداخت تسهیلات برای خرید ناوگان عمومی و رونق کسب و کار خدمات دهندگان این بخش از سال ۹۶ آغاز شد.

تهران

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان تهران از جانمایی ایستگاه دوم راه‌آهن تهران در محدوده جنوب غرب میدان آزادی خبر داد و گفت: این ایستگاه علی رغم قرار گرفتن در نزدیکی پایانه مسافربری غرب تهران و فرودگاه مهرآباد با خطوط مترو تهران نیز در ارتباط خواهد بود و قابلیت اتصال فرودگاه امام خمینی (ره) به فرودگاه مهر‌آباد را نیز فراهم می‌کند.

نادر محمدزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از جانمایی ایستگاه دوم راه‌آهن تهران در جنوب غرب میدان آزادی خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت‌های اراضی در این منطقه با ارتش جمهوری اسلامی ایران توافقی منعقد شده که بر اساس آن ۲۰ هکتار از اراضی ارتش در اختیار شرکت راه‌آهن قرار گیرد.

یزد

در سال جاری، ۴.۵ میلیون تن سنگ آهن و کنستانتره از ایستگاه چادرملو به مقاصد گوناگون در سطح کشور بارگیری شد.

سید مصطفی داوودی مدیرکل راه آهن یزد با اعلام این خبر گفت: این اداره کل توانست طی ۱۷۴ روز از سال ۹۷، ۴ میلیون و ۵۰۵ هزار تن محموله از قبیل پودر کنستانتره و سنگ آهن را در ایستگاه چادرملو (معدن چادرملو) بارگیری و در مقاصد مختلف صنایع فولاد کشور تخلیه کند.

وی ادامه داد: بارگیری سنگ آهن در ایستگاه چادرملو به مقاصد بندر عباس، زرین شهر حسن آباد و بارگیری پودر کنستانتره به مقاصد حسن آباد، ارژنگ، میاندشت، سنگان، فولاد خوزستان به وسیله ۵۴ هزار و ۹۶۷ واگن صورت گرفته است.

نظر شما