شناسهٔ خبر: 5907 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بازدید معاون سازمان راهداری از عمليات تعريض محور قائمشهر - فيروزكوه

عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور به همراه مديركل راه و شهرسازی مازندران و جمعی از مسؤلان از اجرای عمليات تعريض و ارتقاء محور قائمشهر - فيروزكوه بازديد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران٬ عبدالهاشم حسن نيا در اين بازديد ضمن اعلام تاكيد ويژه مقام عالي وزارت در خصوص ارتقاء و ايمن سازي محورهاي كشور گفت: اقبال و استقبال عموم كاربران جاده اي براي تردد از سطح محورهاي مازندران بالاست، از اين رو اميدواريم با برنامه ريزي و تلاش مضاعف بتوانيم سرعت قابل توجهي در روند اجرايي اين پروژه داشته باشيم.

وی مهمترين مشكل مازندران را در بخش توسعه شبكه راهها، تملك اراضي دانست و افزود: اراضي مازندران به دليل شرايط جغرافيايي و اجتماعي بسيار با ارزش بوده و اين مسئله با وجود كمبود اعتبار جهت خريد اراضي ، ما را براي توسعه شبكه راههاي استان دچار مشكل كرده است.

وي با بيان كه تعريض و ارتقاء جاده هاي مازندران نيازمند عزم ملي است ، اظهار کرد: نمايندگان مردم استان در مجلس با تلاش مضاعف براي تامين اعتبار استان در مجلس شوراي اسلامي بكوشند.
معاون راهداري سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور در خصوص عمليات اجرايي تعريض محور قائمشهر _ فيروزكوه توضیح داد: طول اين محور ارتباطي در حوزه استحفاظي مازندران 84 كيلومتر بوده كه به حول و قوه الهي 71 كيلومتر عمليات تعريض انجام شده و 13 كيلومتر باقي مانده است.

مديركل راه و شهرسازي مازندران نيز در اين بازديد ضمن اشاره برمحدوديت‌ها و چالش‌هاي موجود در روند اجرايي پروژه هاي راهسازي در استان گفت: همت و غيرت به همراه تلاش و كوشش تمامي دست اندركاران براي اتمام پروژه مذكور ستودني است.

وي در خصوص هزينه اجرايي پروژه مذكور اظهار کرد: تا به امروز اعتباري بالغ بر 400 ميليارد تومان براي عمليات تعريض و ارتقاء محور مذكور هزينه شده و براي اتمام نهايي نيز اعتباري بالغ بر 150 ميليارد تومان نياز است.

نوروزي یادآور شد: در تلاشيم تا با تامين اعتبار لازم و شرايط مساعد جوي ، پروژه تعريض و چهار خطه شدن  اين محور را در هفته گراميداشت دولت به بهره برداري نهايي برسانيم./

نظر شما