شناسهٔ خبر: 59073 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد :

راه اندازی مجدد خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره

بازدید مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از راه اندازی مجدد خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی ادراه کل بندر و دریانوردی خرمشهر، محمد محسنی گفت: با پشتیبانی همه جانبه سازمان بنادر و دریانوردی از راه اندازی کریدورهای گردشگری دریایی به ویژه در بندر خرمشهر و پشتیبانی همه جانبه مسؤلان شهری،خط مسافری دریایی در  مسیر بندر خرمشهر به بصره مجددا فعال شد.      

وی افزود: سفر امروز توسط ۲فروند شناور تندرو با ظرفیت ۸۰ مسافر از بندر بصره به بندر خرمشهر انجام شد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر مدت زمان سفر در این مسیر دریایی را یک ساعت عنوان کرد و گفت: این شناورها در روزهای زوج هر هفته مسافران را در مسیر دریایی خرمشهر به بصره جابجا می‌کنند.

محسنی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک و بویژه در ایام اربعین یک فروند شناور مسافری با ظرفیت ۲۰۰ مسافر به ناوگان حمل و نقل دریایی در مسیر بندرخرمشهر به بصره اضافه شود.

وی با بیان اینکه بخشی از سفر بندر خرمشهر به بصره ماهیت مذهبی دارد اظهار داشت: طی همفکری و هماهنگی‌های صورت گرفته با دفتر امام جمعه شهرستان خرمشهر، مقرر شد خدمات ویژه‌ای به زائرانی که از تمکن مالی خوبی برخوردار نیستند ارائه دهیم.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد:با توجه به زیر ساخت‌ها و بسترهای موجود در پایانه بین المللی مسافری خلیج فارس بندر خرمشهر امکان توسعه سفر دریایی به تمام نقاط جهان وجود دارد ولی به حضور و همکاری بخش خصوصی نیاز است.

به گفته محسنی سازمان بنادر امکان ارائه تسهیلات ویژه به بخش خصوصی برای ساخت و خرید شناور داخلی را دارد و هیچ گونه محدودیتی در این زمینه نداریم.

وی افزود: امیدواریم با همکاری و حمایت بخش خصوصی در مسیر دریایی خرمشهر به بصره رونق و توسعه قابل توجهی را شاهد باشیم و همچنین مردم شهرستان خرمشهر از این رونق منتفع شوند.

پیش از این خط مسافری دریایی بندر خرمشهر در سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی شده اما پس از مدتی بنا به دلایلی متوقف شد.

پایانه بین المللی خلیج فارس خرمشهر با وسعت ۶هزار متر مربع، مجهز به امکانات پیشرفیته و ظرفیت خدمات رسانی به ۱۲۰۰ مسافر در روز، آمادگی پذیرایی از رائران عتبات عالیات و گردشگران دریایی خرمشهر به کویت در این پایانه فعال است.

در ادامه حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی فر ضمن تقدیر از اقدامات مؤثر بندر خرمشهر در این شهرستان اظهار داشت:بندر خرمشهر قبل از جنگ تحمیلی یکی از شاهراه‌های دریایی و پر رونق‌ترین بندر کشور محسوب می‌شد ولی متأسفانه پس از جنگ تحمیلی رونق گذشته خود را بدست نیاورده است.

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌ها و بسترهای خدمات رسانی در شهرهای خرمشهر و آبادان فراهم است افزود:برای رونق دوباره این منطقه به عزم دولت برای حل مشکلات نیاز است.

امام جمعه خرمشهر ادامه داد: در صورت حل مشکلات مربوط به لایروبی اروند رود توسط دولت، امکان تردد شناورهای با تناژ بالا در این رودخانه فراهم می شود.

حجت الاسلام موسوی فر گفت: اگر مسئولان از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند مشکلات اقتصادی منطقه و اشتغال جوانان حل خواهد شد.

به گفته وی خرمشهر تنها نقطه مرزی کشور است که امکان ارتباط از طریق حمل و نقل زمینی، هوایی، دریایی و ریلی را دارد.

امام جمعه خرمشهر در خصوص پایانه مسافری دریایی خلیج فارس خرمشهر گفت: این پایانه بسیار پیشرفته و مجهز و در خور شأن و منزلت زائرات عتبات عالیات است و امکانات موجود در آن باعث ایجاد نگاه مثبت در مسافران و گردشگران خارجی می‌شود.

نظر شما