شناسهٔ خبر: 5910 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

لاهوتی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

تاثیر اطلاع‌رسانی وزارت راه در کاهش ۱۲ درصدی تصادفات نوروزی/ هوشمندسازی نظارت جاده‌ای از میزان تلفات می‌کاهد

دوربین هوشمند عضو کمیسیون عمران مجلس اطلاع‌رسانی به موقع وزارت راه و شهرسازی را از اصلی‌ترین علل کاهش ۱۲ درصدی تصادفات جاده‌ای در نوروز برشمرد و گفت: امیدواریم طبق قانون برنامه توسعه هوشمندسازی نظارت جاده‌ای ارتقا پیدا کند تا هر سال از میزان تصادفات کم شود.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره کاهش میزان تصادفات نوروزی گفت: اطلاع‌رسانی به موقع و به هنگام دستگاه‌های مسئول به ویژه وزارت راه و شهرسازی در کاهش ۱۲ درصدی میزان تصادفات جاده‌ای در قیاس با سال گذشته تأثیر بسزایی داشت.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: نصب دوربین‌های هوشمند در جاده‌ها که اخیرا از طرف وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شود اقدام مناسب و درستی بود که با صرفه اقتصادی هم همراه است.

وی با یادآوری خدمات و اقدامات دستگاه‌های مسئول از جمله راهداران٬ هلال احمر و پلیس راه و امداد و نجات اظهار کرد: اگرچه این دستگاه‌ها فعالیت‌های مناسبی در این عرصه داشته‌اند ولی اگر هوشمندسازی جاده انجام شود بهره‌وری و بازدهی بهتری در بخش حمل و نقل کشور خواهیم داشت.

لاهوتی با بیان اینکه همین امسال فقط پلیس راه بیش از ۵۰ هزار نیرو را در ایام تعطیل عید فعال کرد٬ ادامه داد: با این وجود علت اصلی کاهش تصادفات در نوروز امسال اضافه شدن همین نظارت هوشمند است و امیدواریم طبق قانون برنامه توسعه هوشمندسازی نظارت جاده‌ای ارتقا پیدا کند تا هر سال از میزان تصادفات کم شود.

این نماینده مردم در مجلس سخت‌گیری‌های پلیس برای اجرای قوانین را یکی دیگر از دلایل کاهش تصادفات جاده‌ای مطرح و تأکید کرد: بسیاری از مسائل که در رانندگی رعایت نمی‌شد امروز به دلیل همین سختگیری‌های پلیس تبدیل به فرهنگ عمومی در جامعه شده است.

وی یادآور شد: البته باید در کنار این سختگیری‌های پلیس بحث فرهنگ‌سازی را بیش از پیش جدی گرفت و حتی در زمینه‌های هوشمندسازی جاده‌های کشور نیز اطلاع‌رسانی‌های بیشتری صورت بگیرد تا در مواقعی مثل تعطیلات نوروزی با کمترین میزان تصادفات جاده‌ای روبه‌رو شویم.

هم اکنون ۴۰۰ دوربین هوشمند کنترل سرعت در جاده‌ها فعالند که با اجرایی شدن طرح هوشمندسازی وزارت راه و شهرسازی تعداد دوربین‌ها به دو هزار و ۲۸۰ دستگاه افزایش پیدا می‌کند. مبلغ قرارداد خرید و نصب ۱۸۸۰ دوربین هوشمند کنترل سرعت در ۳۴ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور ۵۵۰ میلیارد تومان اعلام شده است./

نظر شما