شناسهٔ خبر: 59104 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل فرودگاه مهرآباد خبر داد:

بهبود سامانه تهويه هوای ترمينال‎های فرودگاه مهرآباد و صرفه‎جويی ۸۰ درصدی در مصرف انرژی

سیستم تعویه مديرکل فرودگاه مهرآباد گفت: با نصب سامانه‎های جديد تهويه هوا در ترمينال‎های فرودگاه مهرآباد موجب شده است ضمن بهبود قابل توجه فضاي ترمينال‎ها جلوگيری از هدر رفت انرژی برودتی و حرارتی مصرف انرژی تا ۸۰ درصد کاهش يافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه مهرآباد، میرسعید صفی‎نیا گفت: پیش از این ترمینال‎های مهرآباد از نظر تهویه هوا و هدر رفت انرژی در شرایط مساعدی قرار نداشت که با اجرای این پروژه سه میلیارد و ۶۰۰ هزار تومانی تحول بسیار خوبی در این زمینه اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه نوسازی و تعویض هواسازها و بهبود زیرساخت‎های فنی- مهندسی با اصلاح كانال‌هاي رفت و برگشت و پايين آوردن كانال‌هاي برگشت هوا در ترمينال‌هاي ۱ و ۲ از سقف به سطح و همچنین کاهش ارتفاع سقف ترمینال‎ها انجام شده است، گفت: اين اصلاحات به‌طور طبيعي ميزان مصرف انرژي كه براي برودت و حرارت به‌كار مي‌رفت را به میزان تقریبی ۸۰ درصد كاهش داده است.

صفی‎نیا با اشاره به اینکه اين پروژه از آغاز سال ۹۷ آغاز شد، گفت: این عملیات با همکاري کارشناسان تاسیسات حوزه فنی-مهندسی فرودگاه مهرآباد و اداره کل تجهیزات تسهیلات از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران انجام گرفته است.

در مورد مشخصات فنی این سامانه‎های جدید گفت: پکيج هواساز دو تکه‎ای مجهز به کويل خنک‎کننده با ظرفيت۲۳۱  هزار مترمکعب (BTU) جهت بهبود سیستم تهویه قدیمی و فرسوده ترمینال ۲، یک دستگاه چیلر با ظرفیت ۲۵۰ تن به همراه برج خنک‎کننده نصب و بازسازی دیگ بخار آبگرم به ظرفیت ۱۱۰۰۰kv  در موتورخانه انجام شده است که این سيستم فضايي بيش از ۲۳۰ هزار مترمکعب را پوشش می‎دهد.

وی همچنین با اشاره به برنامه آینده این فرودگاه برای نصب یک چیلر ۶۰۰ تنی در ترمینال ۴ گفت: این پروژه در نیمه اول سال ۹۸ عملیاتی خواهد شد.

نظر شما