شناسهٔ خبر: 59128 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های بین‌المللی استان کردستان خبر داد:

آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه سنندج/ اتمام پروژه بهسازی سطوح پروازی تا پایان سال جاری

محسن سیف زاده مدیرکل فرودگاه‌های بین‌المللی استان کردستان گفت: پروژه‌های بهسازی سطوح پروازی، ابنیه، ساختمان‌های عملیاتی و اداری فرودگاه سنندج تا پایان سال به اتمام می‌رسند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن سیف‌زاده، مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان، درباره تازه‌ترین طرح‌های بهسازی فرودگاه استان گفت: پروژه بهسازی سطوح پروازی ، ابنیه، ساختمان‌های عملیاتی و اداری از تازه‌ترین پروژه‌های در دست اقدام فرودگاه سنندج هستند که تا پایان سال به اتمام می‌رسند.

وی در ادامه با اشاره به برخی موضوعات زیربنایی توضیح داد: در حوزه محدودیت‌هایی که فعلا در مسایل ارزی هست، خوشبخانه با مشکل حادی مواجه نبودیم و به عنوان مثال دستگاه ناوبری ما بی‌مشکل است و کل دستگاه‌های ناوبری چک پروازی شده‌اند و امیدوارم تا چند سال آینده که نیاز به بررسی دارند، به مشکلاتی دراین‌باره برخورد نکنیم.

این مدیر فرودگاهی افزود: تنها مشکل ما کمبود پروازها است که با توجه به تقاضا و اشتیاق مردم برای پرواز از این نظر با محدودیت مواجه هستیم و ناوگان شرکت هواپیمایی در حالتی که محدود است، نمی‌تواند تمام تقاضاهای موجود را پاسخگو باشد.

سیف‌زاده اضافه کرد: ما در حال حاضر یازده پرواز رفت و برگشت در کل هفته داریم، ولی به حدود ۱۵ یا ۱۶ پرواز نیاز ضروری استان وجود دارد که آن هم در اختیار فرودگاهها نیست و ایرلاین ها باید اجابت کنند و با توجه به پی‌گیری‌ها تا این لحظه نتوانستیم افزایشی داشته باشیم و پروازهای فعلی تقریبا ۷۰ درصد پروازها را پوشش می‌دهند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان سنندج در ادامه با بیان توضیحاتی درباره وضعیت اعتبارها گفت: تا به حال با مشکل اعتباری مواجه نبودیم و خوشبختانه هیچ محدودیتی در اعتبارات جاری و سرمایه‌ای نداشته‌ایم. چون فرودگاه‌های کوچک شهرستان‌ها اغلب ضررده هستند و نسبت اعتبارات با درآمد شاید یک به بیست هم نباشد.

آخرین وضعیت فرودگاه اقماری شهر سقز

محسن سیف‌زاده، مدیرکل فرودگاهی استان کردستان درباره آخرین وضعیت فرودگاه اقماری شهر سقز گفت: فرودگاه اقماری سقز در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، با چند مناقصه که در حال انجام است و احداث آن یه احتمال فراوان تا پایان سال ۹۸ به پایان می‌رسد.

وی افزود: سقز دومین و پرجمعیت‌ترین شهر استان بعد از سنندج است و حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و این در حالی است که نزدیک به ۱۰ شهر کوچک و بزرگ جنوب آذربایجان غربی و شمال کردستان در حوزه نفوذ این فرودگاه هستند.

این مدیر فرودگاهی درباره وجه تمایز این فرودگاه با دیگر فرودگاه‌های جدید اضافه کرد: بحث‌های تجاری و منطقه آزاد نیز که اخیرا فعال و مصوب شده مزید بر علت است و از این حیث فرودگاه سقز را به نسبت فرودگاه‌های جدید دیگر قابل توجیه‌تر می کند.

سیف‌زاده گفت: از سویی فاصله سقز تا نزدیکترین فرودگاه ۲۱۰ کیلومتر و تا فرودگاه ارومیه ۲۲۵ کیلومتر است و این سبب می‌شود که دسترسی به فرودگاه سنندج و ارومیه نیز برای آن منطق دشوار باشد و چون مسیرهای زمینی هم مسیرهای مناسبی نیستند، ضرورت حمل و نقل هوایی را برای جذب سرمایه گذار و اساتید دانشگاه و پزشکان متخصص دو چندان می کند./

نظر شما