شناسهٔ خبر: 5914 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

جعفری خبر داد:

جابه‌جایی یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر نوروزی با قطار / متوسط تأخیرها ۳۵ دقیقه/ تأخیر از مبدأ به ۴۰ ثانیه رسید

قطار مدیرکل تنظیم و نظارت بر بازار شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از آغاز طرح نوروزی یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر از طریق راه‌آهن در کشور جابه‌جا شده‌اند گفت: در طرح نوروزی امسال متوسط تأخیر قطارها ۳۵ دقیقه و تأخیر از مبدأ قطارها نیز ۴۰ ثانیه بود.

مرتضی جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره عملکرد نوروزی ناوگان ریلی کشور گفت: از آغاز طرح نوروزی یعنی ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال حدود یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر از طریق راه‌آهن در کشور جابه‌جا شده‌اند.

وی با بیان اینکه این میزان جابه‌جایی تقریباً با ایام تعطیلات نوروز سال گذشته برابر است، اظهار کرد:  با وجود اینکه ظرفیت جابه‌جایی مسافران در شبکه ریلی برای نوروز ۹۴ حدود ۵ درصد افزایش یافته بود ولی میزان جابه‌جایی مسافر تقریبا برابر با سال گذشته بود.

وی درباره میزان تأخیر قطارها گفت: متوسط تأخیر قطارها ۳۵ دقیقه بود و تأخیر از مبدأ قطارها هم به ۴۰ ثانیه رسید همچنین در نوروز امسال هیچ سانحه‌ای نداشته‌ایم، ضمن آنکه خسارت تأخیرات بیش از حد مجاز به مسافران پرداخت شد.

مدیرکل تنظیم و نظارت بر بازار شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با یادآوری این مسئله که میزان تأخیرها هم در قیاس با سال گذشته تغییر چندانی نداشته است٬ ادامه داد: پیش از آغاز تعطیلات نوروزی جلسات متعددی را با شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی برگزار کردیم و قبل از عید نظارت‌ها بیشتر شد، در مجموع وضعیت خدمات‌رسانی به مسافران نسبت به سال گذشته بهتر بود./

نظر شما