شناسهٔ خبر: 59170 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور همتی مشاور معاون عمرانی وزیر کشور و جمعی از مسئولین

بازديد محور دوم اربعين( ملكشاهی- مهران) در استان ايلام

بازدید محور دوم اربعين( ملكشاهی- مهران) در استان ايلام توسط همتی مشاور معاون عمرانی وزیرکشور و رییس دفتر حوزه معاونت عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور به همراه عبدالهی دبير كميته زيرساخت ستاد مركزی اربعين حسينی بازديد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان ایلام ، در این بازدید كه معاون امور عمرانی استانداری ایلام، مدیركل راه وشهرسازی استان ، مدیركل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان و جمعی از مدیران و مسئولان استان و منطقه حضور داشتند محور ملكشاهی- مهران ( محور دوم اربعین استان) و واریانت در حال احداث گردنه ترشابه این محور مورد ارزیابی  قرار گرفت.

كاظمی مدیركل راه و شهرسازی استان  در خصوص این پروژه گفت: قطعه اول این واریانت ترشابه در محور ملكشاهی به مهران به طول ۲۳۰۰متر با قراردادی نزدیك به ۴میلیارد تومان سال گذشته به بهره‌برداری رسید و قطعه دوم آن به طول ۲۵۰۰متر هم اكنون حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیكی دارد و كار زیرسازی و بیس آن به انجام رسیده و پیمانكار مربوطه در حال آسفالت مسیر است و تلاش ما این است كه  تا اربعین واریانت زیر بار ترافیك قرار گیرد .

وی خاطر نشان كرد با توجه به وجود صخره‌های عظیم منطقه و نیاز به كوه بری و ترانشه برداری و حجم عظیم خاكبرداری و خاكریزی و ساخت پل برای احداث این قطعه نزدیك به ۱۰میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود.

كاظمی حذف پیچ‌های خطر ناك و نقاط پرحادثه و گردنه صعب العبور ترشابه را از اهداف اجرای این واریانت عنوان كرد و افزود: محور ملكشاهی به مهران همه ساله در ایام اربعین به عنوان محور جایگزین ایلام - مهران نقش بسیار موثری در روان سازی ترافیك اربعین دارد.

نظر شما