شناسهٔ خبر: 59179 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دیدار مدیرکل و مسئولین اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با نماینده ولی فقیه استان

دیدار به مناسبت هفته ملی دریانوردی، مدیرکل، معاونین و مسئولین اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست ضمن تبریک هفته ملی دریانوردی،بیان داشت: یکی از بزرگ‌ترین شاخصه‌های توسعه و پیشرفت از حیث سرزمینی، جغرافیای کرانه‌ای است به همین خاطر همیشه تمدن‌ها، آبادانی‌ها و توسعه و پیشرفت‌ها در کنار دریاها و رودخانه‌ها ایجاد شده است.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه هم اینک یکی از عوامل مهم رشد اقتصادی یک جامعه، اقتصاد کرانه‌ای است، افزود: اقتصاد دریایی مربوط به فضای آب و حضور در دریاهاست ولی اقتصاد کرانه‌ای، اقتصادی تلفیقی از آب و پیش کرانه و پس کرانه است.

 وی بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از کشورهایی که دارای کرانه و ساحل هستند بسیاری از آمار تولید ناخالص ملی آنها، مرتبط بر اقتصاد کرانه‌ای است.

 نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه اظهار داشت: آبراه‌ها برای سرزمین‌هایی که دارای این مزیت هستند یک نعمت بسیار بزرگ برای توسعه و پیشرفت اقتصادی، دارا شدن قدرت رقابت بین المللی و ایجاد ارتباط در حوزه های مختلف با محیط پیرامونی است.

 وی  خاطر نشان کرددر استان بوشهر در جهت تولید ناخالص ملی خیلی از دریا استفاده نمی‌شود و آمار بسیار پایینی دارد و این نیازمند استفاده بیشتری از دریا است.

 حضرت آیت الله صفایی بوشهری در ادامه افزود: در استان بوشهر با دارا بودن طول ساحل بسیار زیاد، باید از این نعمت استفاده بیشتری شود و در این رابطه باید برنامه ریزی‌های بسیار مدوّنی صورت گیرد.

 نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر همچنین اظهار داشت: ظرفیت‌های استفاده از اقتصاد دریا باید در استان بوشهر گسترش پیدا کند که یکی از آنها، توسعه زیرساختی است.

در ابتدای این دیدار سیاوش ارجمند زاده مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گزارش مفصلی از فعالیت های زیر ساختی و عملکرد دربندر بوشهر و بنادر تابعه استان ارائه کرد.

نظر شما