شناسهٔ خبر: 5918 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان خبر داد:

کاهش ۲۵ درصدی تلفات جاده‌ای هرمزگان در ایام نوروز/ نقش بزرگراه‌های جدید استان در کاهش تصادفات

 فرشيد دستوان مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان از کاهش ۲۵ درصدی تلفات جاده‌ای طی ایام نوروز خبر داد و گفت: امسال پنج میلیون نفر به این استان وارد شدند.

فرشید دستوان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که طی طرح نوروزی امسال، حدود ۲۵۰ پرسنل راهداری در قالب ۲۰ اکیپ همراه با ۵۰ وسیله سبک و سنگین در ۱۳ راهدارخانه ثابت و هفت راهدارخانه سیار به خدمات رسانی مشغول بودند، اظهار کرد: طی ایام نوروز امسال، متاسفانه ۲۷ نفر در اثر تصادف جانشان را از دست دادند اما با این حال نسبت به دوره مشابه در سال گذشته حدود ۲۵ درصد کاهش تلفات جاده‌ای در استان داشتیم.

وی با بیان این‌که امسال ۱۱۰ کیلومتر بزرگراه به استان هرمزگان اضافه شد، خاطر نشان کرد: افزوده شدن محورهایی مانند بناب – بندرعباس، عسلویه-بندر لنگه و بناب-رودان نقش به سزایی در کاهش تلفات جاده‌ای استان داشتند. 

دستوان از راه‌اندازی ۱۰ واحد اورژانس جاده‌ای در محورهای استان خبر داد و گفت: نوروز امسال، همکاری مناسب با نیروی پلیس سبب شد بتوانیم به‌طور چشمگیری میزان تصادفات را کاهش دهیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان اظهار کرد: امیدواریم که در نوروز سال آینده، در گلوگاه‌ها و جاده‌های اصلی و فرعی استان به فاصله هر پنج کیلومتر، یک گشت راهداری و همچنین دوربین نظارتی بگذاریم تا رانندگان با احتیاط بیشتری در جاده‌ها تردد کنند.

وی گفت: اگر بتوانیم گشت‌های نامحسوس راهداری را در کنار گشت‌های پلیس راهور راه‌اندازی کنیم، قطعا یک کریدور امن برای خروج و ورود خودروها ایجاد می‌شود. اکنون یکی از مشکلات این است که رانندگان، پس از عبور از مقابل گشت‌های پلیس و راهداری و بعد از این‌که مشاهده می‌کنند که نظارت و کنترلی بر آن‌ها نیست، بر سرعت خود می‌افزایند و در نتیجه باعث تصادف می‌شوند.

دستوان با بیان این‌که طی ایام نوروز پنج میلیون نفر به استان هرمزگان وارد شدند، افزود: طی این ایام چهار میلیون نفر سفر از طریق بنادر هرمزگان جابه‌جا شدند./

نظر شما