شناسهٔ خبر: 59209 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صبوری خبر داد

انتخابات نظام مهندسی قم ۱۲ مهر برگزار می‌شود

حسن صبوری رییس دستگاه نظارت بر هشتمین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از برگزاری این انتخابات در روز ۱۲ مهر ۱۳۹۷ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری با اعلام این خبر گفت: انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در روز پنج شنبه ۱۲ مهرماه ۱۳۹۷ از ساعت ٨ صبح تا ساعت ١٦بعد از ظهر در شعبه دبیرستان شاهد صاحب الزمان (عج) در انتهای بلوار امین و شعبه خانه جوان قم در انتهای خیابان خاکفرج، جنب استانداری به طور هم زمان و به صورت دستی برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به تعداد اعضای نظام مهندسی ساختمان استان قم که قریب به ٥ هزار نفر می باشد، تعداد اعضای هیات مدیره ۹ نفر خواهد بود که متشکل از سه نفر رشته عمران، یک نفر رشته معماری، یک نفر نقشه برداری، یک نفر ترافیک، یک نفر رشته برق، یک نفر رشته مکانیک و یک نفر رشته شهرسازی به عنوان اعضاء اصلی خواهند بود و در هر رشته نیز یك عضو علی البدل انتخاب خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: احراز هویت اعضا و رای دهندگان از طریق اپراتور و سیستم انجام می‌شود و یک نفر امکان رای دادن در دو حوزه رای‌گیری را نخواهد داشت.

صبوری در خصوص تعداد نامزدهای این انتخابات اظهار کرد: ٢٦ نفر به عنوان نامزد انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم توسط دستگاه نظارت و هیأت اجرایی تایید صلاحیت شده‌اند كه با انصراف یكی از نامزدها هم اكنون تعداد داوطلبان ٢٥ نفر می‌باشد.

رئیس دستگاه نظارت اضافه کرد: از این تعداد، دوازده تن در رشته عمران، چهار تن رشته معماری، چهار تن رشته برق، دو تن در رشته‌های مکانیک، دو تن رشته نقشه برداری و یک تن هم در شهرسازی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی پایان مهلت تبلیغات كاندیداها  را ٢٤ ساعت قبل از تاریخ برگزاری و شروع رای گیری اعلام كرد و گفت: از طریق هیئت اجرایی به رسانه‌ها، مطبوعات، روزنامه ها و هفته نامه‌ها اطلاع رسانی شده تا از چاپ آگهی تبلیغاتی در روزهای ممنوعیت تبلیغات خودداری نمایند كه آخرین روز تبلیغات كاندیداها ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات خواهد بود.

صبوری ضمن اشاره به این که تمام اعضای سازمان چه اعضاء دارای پروانه اشتغال بكار و چه اعضاء بدون پروانه می‌توانند در این انتخابات شرکت کرده و به کاندیداهای مورد نظر خود رای دهند، تاکید کرد: مسلماً حضور حداكثری مهندسان در این انتخابات می‌تواند در انتخاب اصلح ترین افراد برای تصمیم سازی های مهم آینده و برای پیشرفت و آبادانی استان موثر باشد.

وی تصریح کرد: این انتخابات بزرگترین انتخابات صنفی کشور است که می‌بایست به دور از هر گونه سیاسی کاری و با مشارکت حداکثری مهندسان برگزار شود و بی شک در سرنوشت سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان رکنی از ارکان ساخت و ساز شهری بسیار مؤثر خواهد بود.

رئیس دستگاه نظارت، بر ضرورت تلاش برای برگزاری انتخابات در شأن و منزلت مهندسین و با رعایت اقتدار و بی طرفی به صورت سالم و بی نقص اشاره کرد و گفت: هرچه فضای برگزاری انتخابات با شور و نشاط باشد، مسلماً میزان مشاركت مهندسین و حضور در پای صندوق های رای افزایش خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم و رییس دستگاه نظارت در پایان خاطر نشان کرد: از این رو باید دست اندركاران برگزاری و هیئت اجرایی انتخابات، فضای با نشاط را در جامعه مهندسین برای حضور پر شور در هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم فراهم آورند.

نظر شما