شناسهٔ خبر: 59212 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازديد مديركل راه وشهرسازی استان ايلام از تونل در حال احداث كبيركوه

بازدید مديركل راه وشهرسازی استان ايلام از تونل در حال احداث كبيركوه در اين بازديد آخرين وضعيت پيشرفت فيزيكی طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان ایلام در این بازدید آخرین وضعیت پیشرفت فیزیكی طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیركل راه وشهرسازی استان در این خصوص گفت: طول تونل اصلی كبیركوه بین شهرستان‌های دره شهر و آبدانان در استان ایلام ۴۷۵۰ متر است كه تاكنون از سمت آبدانان ۳۲۵۰ متر آن حفاری شده و از سمت دره شهر نیز ۸ تونل كوچك جمعاً به طول ۱۵۰۰در دست احداث می‌باشد كه تا كنون ۱۳۵۰ متر از این تونلها نیز حفاری شده است .

وی خاطر نشان كرد: اقدامات دسترسی به ادامه حفاری تونل اصلی از سمت دره شهر به انجام رسیده و پیمانكار در روزهای آینده حفاری تونل اصلی از سمت دره شهر را آغاز خواهد كرد.

كاظمی حفاری این تونل در سطح كشور را كم نظیر توصیف كرد و افزود:  هدف از اجرای این تونل حذف گردنه صعب العبور كبیر كوه است  و نقش این تونل در آینده نه تنها ارتباط شهرستان دره شهر و آبدانان بلكه احداث یك راه جدید ارتباطی بین استانهای ایلام - لرستان - كرمانشاه  و خوزستان  و همچنین دسترسی آسان به مرز بین المللی چیلات خواهد بود.

مدیركل راه وشهرسازی استان در خصوص پایان عملیات حفاری گفت: با توجه به جدیت پیمانكاران مربوطه كه بومی منطقه می‌باشند و تأمین اعتبار لازم پیش بینی ی شود تا پایان سال جاری حفاری تونل به پایان برسد و پس از آن وارد فاز عملیاتی كف كنی، لاینینگ (طاق بتنی)، روشنایی و تهویه خواهیم شد.

نظر شما