شناسهٔ خبر: 59278 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواپیمایی کشوری:

خلبانان تا ۶۵ سالگی مجاز به پرواز هستند/ سازمان هواپيمايی کشوری بازنشسته‌ای که مشمول بخشنامه اخير باشد، ندارد

سازمان هواپیمایی کشوری مدير روابط عمومی سازمان هواپيمايی کشوری گفت: سازمان در تمامی سطوح مديريتی و کارشناسی بازنشسته‌ای که مشمول بخشنامه اخير باشد، ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده با اشاره به رعايت قانون ممنوعيت بكارگيری بازنشستگان گفت: در حال حاضر قرار داد تمام وقت جهت به كارگيری بازنشستگان در سازمان هواپيمايی كشوری نداريم و كاركنان سازمان مطابق مقررات و در زمان مقرر بازنشسته مي شوند و به كارگيری مجدد در اين سازمان صورت نمیگيرد.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه وضعيت خلبانان با اجرايی شدن دستورالعمل جديد بازنشستگی چگونه است؟، گفت: بر اساس  مقررات هوانوردی در انطباق با ضميه اول كنوانسيون شيكاگو فعاليت خلبانان  تا سن ۶۵  سالگی در صورت داشتن گواهينامه خلبانی و گواهينامه پزشكی مجاز است ولو سابقه خدمتی آنها بيش از ۳۰ سال باشد.

مدير روابط عمومی سازمان هواپيمايی كشوری افزود: ممكن است خلبانی پس از گذراندن ۳۰ سال خدمت به عللی بازنشسته و از كار منفك شود در اين صورت امكان بازگشت به ايرلاين دولتی را ندارد.

جعفرزاده، خاطرنشان كرد: در صورت رسيدن خلبانان به سن۶۵ سالگی، اجازه پرواز برای حمل مسافر، بار و پست ندارند اما در خصوص هواپيمای شخصی اين شرايط مستثني است.

وي با بيان اينكه خلبانان در سن ۶۵ سالگي مجاز به دريافت گواهينامه پزشكی نخواهند بود، تصريح كرد: خلبانان تا قبل از سن ۶۰ سالگی به صورت ساليانه و بعد از سن ۶۰ سالگی هر ۶ ماه يكبار چك پزشكی می‌شوند، مگر مواردی خاص و با تشخيص پزشك هوايی اين زمان كوتاهتر خواهد بود.

نظر شما