شناسهٔ خبر: 59279 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در فضای انتخابات اخلاق محوری و سواد رسانه‌ای در تعامل با یکدیگرند

انتخابات نظام مهندسی عضو هیات اجرایی انتخابات هشتم نظام مهندسی تهران گفت: از مهندسان به عنوان قشر فرهیخته جامعه انتظار می‌رود در هفته پایانی انتخابات ضمن توجه به اخلاق محوری از انتشار هر گونه خبر بدون سند در فضای مجازی بپرهیزند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، حمیدرضا ساعتچی عضو هیات اجرایی انتخابات هشتم نظام مهندسی تهران ضمن تاکید بر نقش شبکه‌های اجتماعی مجازی در جلب مشارکت مهندسان گفت: در حال حاضر در جامعه ایرانی فضای مجازی به عنوان مهم ترین محمل و فراگیرترین ابزار تبلیغاتی در رقابت‌های انتخاباتی مورد توجه ویژه کاندیداها قرار گرفته است که البته این موضوع هم بار مثبت دارد و هم منفی.

وی گفت: اینکه خبر در انحصار رسانه‌های رسمی نیست و مهندسان حضور فعال در فضای مجازی دارند و خودشان با جامعه هدف انتخابات در ارتباطند در ایجاد شور و نشاط تبلیغاتی نقش بسیار مهم و مثبتی است اما با توجه به اینکه در بسیاری از موارد منبع انتشار اخبار مشخص نبوده و گاهی مشاهده می‌شود که اخبار ضد و نقیض، آشفته یا شتاب زده است محل آسیب خواهد بود که از مهندسان انتظار می‌رود در انتشار خبر به این موارد توجه کنند و از انتشار اخبار بدون منبع و فاقد سند و مدرک پرهیز شود.

ساعتچی بیان کرد: طی این دوره از انتخابات تولید محتوای درست و ارتباط موثر با جامعه خبری را به عنوان یکی از الگوهای کاری به صورت مستمر در هیات اجرایی پیگیری کردیم، زیرا معتقدیم هیات اجرایی انتخابات نظام مهندسی نمی تواند به تکنولوژی‌های جدید خبری بی توجه باشد، از طرفی تولید محتوای درست سبب ایجاد فضای عادلانه برای تمام کاندیداها و احترام به جامعه مهندسی است، زیرا در فضای نبود اطلاعات، بستر تخریب شکل می گیرد.

وی افزود: البته رسانه‌های رسمی به خصوص صدا و سیما نیز می‌بایست در بزرگترین انتخابات تشکل‌های صنفی بیشتر و بهتر اطلاع رسانی کنند، در بسیاری از موارد هنوز مهندسان از برگزاری انتخابات بی اطلاع هستند.

ساعتچی در پایان تصریح کرد: اخلاق محوری در رویدادهای مهمی مثل انتخابات نشانه بلوغ یک جامعه است و بالتبع انتشار اخبار درست تاثیر خوبی در ذهنیت افراد نسبت به جریان انتخابات و همچنین معرفی کاندیداها دارد و نیاز امروز جامعه مهندسی کشور بیشتر از همیشه همدلی و انسجام و اخلاق محوری است.

نظر شما