شناسهٔ خبر: 59364 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی گزارش می‌دهد:

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما در سواحل خزر و استان‌های شمالی کشور/ احتمال بارش برف در ارتفاعات البرز

آب و هوا مطابق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، طی دو روز آینده انتظار روزهای بارانی در استان‌های ساحلی خزر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و همچنین مطابق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، طی دو روز آینده انتظار روزهای بارانی در استان‌های ساحلی خزر وجود دارد.

در همین زمینه امروز به خصوص در ساعات بعدازظهر در برخی نقاط استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، بارش پراکنده باران گاهی رعدو برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت در بعدازظهر پنجشنبه و روز جمعه در برخی نقاط کرمان، یزد، جنوب اصفهان و شمال هرمزگان رخ خواهد داد.

روز جمعه با نفوذ جریانات شمالی و گذر اموج تراز میانی، بارش قابل ملاحظه باران، گاهی رعد و برق باد شدید و در مناطق مستعد احتمال وقوع تگرگ، در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، استان های اردبیل و لستان و از اواخر وقت در شمال شرق رخ خواهد داد.

در این مدت  انتظار می رود حداکثر ارتفاع موج در مناطق فراساحل به حدود سه و نیم متر برسد. از این رو توصیه می شود طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک بعمل آید و از شنا کردن در سواحل و بکارگیری قایقهای تفریحی و سبک جلوگیری شود.

برای روز ابتدایی هفته پیش رو این سامانه بخش‌های مرکزی کشور را نیز در برخواهد گرفت. شدت بارش در روزهای جمعه و شنبه در استان‌های ساحلی خزر و استان اردبیل و برای شنبه علاوه بر مناطق یادشده در شمال شرق نیز پیش‌بینی شده است.

این سامانه طی روزهای جمعه تا یکشنبه سبب کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه در سواحل شمالی، شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و روزهای شنبه و یکشنبه در شمال شرق و شرق این مساله تجربه خواهد شد.

در نواحی مرکزی کشور نیز طی این مدت کاهش دما با میزان کمتر رخ خواهد داد اما طی روزهای جمعه تا یکشنبه در ارتفاعات البرز بارش برف دور از انتظار نیست و در این مدت زمانی دریای خزر مواج پیش‌بینی شده است.

دمای و وضعیت آب و هوای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما