شناسهٔ خبر: 59386 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در کنفرانس OSJD رخ داد:

طرح سه پیشنهاد برای تقویت همکاری های ریلی

قطار یازدهمین کنفرانس بین المللی بار راه آهن های osjd روز گذشته با ارائه پیشنهاداتی به راه آهن ها، شرکت های ریلی و سازمانهای بین المللی، به کار خود پایان داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت کنندگان در این اجلاس پیشنهاد کردند، به منظور تحکیم و تقویت تعاملات و بهبود همکاری های آتی میان راه آهن ها، کریریها، بهره برداران و فورواردهای بار در سرتاسر منطقه اوراسیا، اعضا از شیوه ای هماهنگ و ارتباطات منظم تجاری در راستای حل مشکلات رایج و ارائه خدمات به مشتریان استفاده کنند. 

حاضرین در این اجلاس بر تمرکز بر ارزیابی بازار تولید کنندگان آسیایی و اروپایی برای ارائه محصولاتشان به بازارهای کشورهای CIS ، اروپای جنوب شرقی، جنوب غربی آسیا و کشورهای حوزه خلیج فارس تاکید کردند و یادآور شدند: اتخاذ سیاست های تعرفه ای هماهنگ درمورد پروژه های مشخص، می تواند میزان رقابتی بودن حمل و نقل و خدمات ریلی را افزایش دهد.

این گروه با یادآوری «اصل پنجره واحد تجارت» خاطر نشان کردند: تحکیم و تقویت همکاری میان راه آهن های osjd ، سازمان های فعال در زمینه حمل و نقل ریلی ، نهادهای نظارتی، مشارکت شرکت های حمل و نقلی، لجستیکی و فورواردی و تسهیل فرآیندهای عبور مرزی، از ضرورت های مورد توجه کنفرانس بین المللی بار راه آهن osjd برای توسعه حمل و نقل ریلی است.

درادامه این پیشنهادات، بر افزایش هر چه بیشتر کارایی حمل ونقل ریلی و ادامه فعالیت در زمینه اجرای بارنامه های CIM/SMGS تاکید شد و شرکت کنندگان خواستار نظارت جدی و دقیق اعضا بر برنامه حرکت قطارها و توسعه مسیر های ریلی در منطقه اوراسیا شدند.

حاضران در این کنفرانس توسعه فناوری های اطلاعاتی در شبکه بین المللی جهت تبادل اطلاعات را از جمله راهکارهای توسعه حمل و نقل ریلی دانستند و بر نظارت بر سیر و حرکت قطارهای کانتینری دربستی در راستای کاهش مدت زمان تحویل بار تاکید کردند.

همچنین از جمله دیگر پیشنهادات مطرح در این جلسه پیشرفت و توسعه زیر ساخت خطوط ریلی اصلی و نقاط عبور مرزی بود و اعضای osjd تسهیل و توسعه ، اجرای پروژه های مشترک با هدف بهبود همکاری در سطح زیر منطقه ای، منطقه ای و میان منطقه ای تاکید کردند.

گفتنی است یازدهیمن کنفرانس بین المللی بار osjd درحالی پایان یافت که موضوعاتی چون توجه به نقش فراینده حمل و نقل ریلی در ترافیک بین المللی آسیا- اروپا- در مسیر شرق – غرب و شمال – جنوب مورد توجه قرار گرفت.

دراین جلسه نکاتی چون ارتباط کشورهای حاشیه دریای خزر ، دریای سیاه و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس در توسعه و بهبود ترافیک بین المللی بار ریلی و افزایش رقابت در این زمینه مورد توجه قرار گرفت .

بهبود شرایط برای گیرندگان ، فرستندگان کالا ، کریر ها ، بهره برداران ریلی و شرکت های حمل و نقل لجستگی از جمله موضوعات مطرح در این جلسه بود و در نظر داشتن جهانی شدن وتوسعه روابط بازار میان کشورهای منطقه اوراسیا برای توسعه ظرفیت های اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

دراین کنفرانس دو روزه شرکت کنندگان، فعالیت های کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه ملل متحد، سازمان جهانی گمرک، کمیسیون اقتصادی اروپای سازمان ملل ، سازمان همکاری های اقتصادی ، کمیسیون اقتصادی اوراسیا، سازمان همکاری راه آهن ها ، سازمان بین الدول حمل و نقل بین المللی ریلی ، آژانس ریلی اروپا و سایر انجمن های بین المللی را بررسی و بر تجاری سازی کریدور ریلی منطقه ای مابین قزاقستان ، ترکمنستان ، جمهوری اسلامی ایران تاکید شد .

نظر شما