شناسهٔ خبر: 59389 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

آٰغاز توزیع لاستیک در بندر امام(ره) و چند استان‌/ لغو پروانه فعاليت ۹۵ شركت حمل و نقلی كالا/ راهکار برون‌رفت حمل‌ونقل جاده‌ای از شرایط فعلی

گزارش اخر هفته از پیگیری و رفع کمبود لاستیک تا خنثی کردن تهدید‌ها علیه امنیت رانندگان، تائید عملكرد و صورت‌های مالی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در سال ۹۶، واسطه‌گری و رانت باعث افزایش مشکلات رانندگان کامیون شد، سند آمایش مراکز لجستیک؛ حلقه سوم از زنجیره اقدامات استراتژیک سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین و اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

آٰغاز توزیع لاستیک در بندر امام(ره) و چند استان‌

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آٰغاز توزیع لاستیک در بندر امام(ره) و استان‌های بزرگ در هفته جاری خبر داد و گفت: در صورتی لاستیک مورد نیاز بازار از گمرک به بازار تزریق شود طی دو هفته آینده بخشی از مشکلات رانندگان برطرف خواهد شد.

حسن نیا در ادامه گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در اواخر خردادماه سال جاری وضعیت آینده نیاز رانندگان به لاستیک را پیش‌بینی و وزارت صنعت، معدن و تجارت را در جریان آن قرار داد.

ترکیب بهینه ناوگان؛ راهکار برون‌رفت حمل‌ونقل جاده‌ای از شرایط فعلی

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ترکیب‌ بهینه ناوگان را یکی از راهکارهای مناسب برای ارتقا بهره‌وری و عامل برون‌رفت حمل‌ونقل جاده‌ای از شرایط فعلی عنوان کرد و گفت: ترکیب بهینه ناوگان مشخص می‌کند چه نوع ناوگانی به چه تعداد از سنگین تا سبک برای کشور مناسب است.

از پیگیری و رفع کمبود لاستیک تا خنثی کردن تهدید‌ها علیه امنیت رانندگان

همزمان با پیگیری‌های سازمان راهداری، وزارت راه و شهرسازی، دولت و مجلس شورای اسلامی برای رفع کمبود لاستیک مود نیاز رانندگان و توزیع محموله لاستیک با نرخ دولتی بین رانندگان از تاریخ ششم مهرماه، دادستانی کل کشور نیز با ورود به موضوع اعتراضات رانندگان ضمن برخورد با اقدامات علیه امنیت رانندگان و فعالیت‌های پیامکی اقدام به دستگیری این افراد کرده است و بار دیگر خواسته منطقی رانندگان با تدبیر به موقع دولت پاسخ داده شد.

دادستان کل کشو در این زمینه اعلام کرد که حمایت از کامیونداران و برخورد جدی و قاطع با اخلالگران در زمینه فعالیت این صنف از وظایف دستگاه قضاست و دستگاه قضا به این افراد اخطار می کند که مراقب اعمال مجرمانه خود باشند.

تائید عملكرد و صورت‌های مالی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در سال ۹۶

جلسه مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی، معاون حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اعضای مجمع عمومی سازمان برگزار و صحت صورت‌های مالی مربوط به سال ۹۶ این سازمان تائید شد.

سلامی با بیان این كه فرایند ادغام معاونت راهداری در استان‌ها و تشكیل ادارات كل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در استان‌ها با موفقیت در سراسر كشور به اجرا درآمد،افزود :اقدامات و فعالیت‌های زیربنایی مهمی در این سازمان در دست اقدام است  كه نیازمند تأمین نیروی انسانی مورد نیاز و منابع مالی است كه در این راستا از سوی مجمع عمومی سازمان مورد پیگیری قرار می‌گیرد

واسطه‌گری و رانت باعث افزایش مشکلات رانندگان کامیون شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مشکل اصلی کامیون داران رانت، فساد و تبعیض است گفت: اگر وعده‌های داده‌شده به کامیون داران در همه زمینه‌ها تحقق یابد مطمئناً اعتراضات آن‌ها به پایان می‌رسد.

وی با تشریح مشکل افزایش قیمت لاستیک موردنیاز کامیون داران در بازار تصریح کرد: در این مورد مصوبه‌ای اجرایی شد که واردات لاستیک و مواد اولیه آن با ارز دولتی ۴۲۰۰  تومانی صورت گیرد که با این مصوبه کارخانه‌های داخلی که در کشور تولیدکننده لاستیک ماشین‌های سنگین بودند دچار مشکل شدند و به همین دلیل مشکلات تأمین لاستیک مضاعف شد .

سند آمایش مراکز لجستیک؛ حلقه سوم از زنجیره اقدامات استراتژیک

مهدی صفری مقدم*: طی یکسال اخیر شاهد سه اقدام مهم و کلیدی در حوزه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کلان بخش حمل و نقل و لجستیک بودیم که بواسطه این سه اقدام استراتژیک، مقطع کنونی را می‌توان نقطه عطفی برای این بخش در کشور دانست.

طی یکسال اخیر شاهد سه اقدام مهم و کلیدی در حوزه سیاستگذاری و برنامه‌­ریزی کلان بخش حمل و نقل و لجستیک بودیم که بواسطه این سه اقدام استراتژیک، مقطع کنونی را می­‌توان نقطه عطفی برای این بخش در کشور دانست.

پروانه فعاليت ۹۵ شركت حمل و نقلی كالا به دليل فقدان كاركرد ناوگان ملكی تحت پوشش، لغو شد

​از ابتداي مهرماه سال‌جاري به پرونده تخلف شركت‌هاي حمل‌ونقلي جاده‌اي كالا كه التزام به استفاده از كاميون‌هاي ملكي تحت اختيار داشتند اما به تعهدات قانوني و صنفي خودشان عمل نكرده بودند، رسيدگي و پروانه فعاليت ۹۵ شركت متخلف لغو شده است.

وي با بيان اين مطلب كه از دهه ۷۰ به بعد در راستاي توانمندسازي شركت‌هاي حمل و نقلي، به شركت‌هايي كه كاميون‌هاي ملكي ارايه كنند،‌ مجوز فعاليت حمل و نقل كالا صادر مي‌شود، افزود:دريافت اين مجوزها براي شركت‌هاي حمل و نقل، تعهد صنفي ايجاد مي‌كند و شركت از زمان تأسيس بايد همواره و در هر شرايطي در جابه‌جايي كالا و خدمات فعاليت و كاركرد داشته باشد و در صورت اهمال در اجراي اين تعهد صنفي، برخورد قانوني صورت مي‌گيرد.

نظر شما