شناسهٔ خبر: 59409 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

احتمال بارش تگرگ در نوار شمالی کشور/ روند کاهشی دما از فردا در استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز

آب و هوا براساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و مطابق نقشه‌های آینده‌نگری هواشناسی، امروز در استان‌های ساحلی خزر و استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و مطابق نقشه‌های آینده‌نگری هواشناسی، امروز در استان‌های ساحلی خزر و استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شد.

همچنین رگبار و رعدوبرق پراکنده در بعدازظهر امروز در برخی نقاط کرمان، یزد، شمال فارس، اصفهان و شمال هرمزگان رخ داد.

برای فردا جمعه با نفوذ جریانات سردشمالی بر روی دریای خزر و عبور موجی از نوار شمالی کشور، بارش قابل ملاحظه باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد احتمال وقوع تگرگ، در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر با شدت کمتر در بخش‌هایی از اردبیل، آذربایجان شرقی و شمال استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و استان کرمان پیش‌بینی می‌شود.

در همین خصوص روز شنبه این سامانه علاوه بر مناطق فوق استان های واقع در دامنه‌های جنوب البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، مرکز کشور و استان کرمان را در بر می‌گیرد. این سامانه طی روزهای جمعه تا یکشنبه سبب کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه در سواحل شمالی، شمال غرب، ارتفاعات البرز شده و در اوایل هفته پیش رو در شمال شرق کشور هم این پدیده مشاهده می‌شود و با وجود رطوبت و کاهش دما پیش‌بینی مه‌آلود شدن و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی البرز و شمال غرب را خواهیم داشت.

با این حال از روز یکشنبه وزش باد نسبتا شدید پدیده غالب در شرق کشور خواهد بود که در شمال سیستان و بلوچستان باعث خیزش گردوخاک شده و دریای خزر از بعدازظهر جمعه تا اواخر روز شنبه مواج است.

دما و وضعیت هوای استان های کشور طی سه روز آینده را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما