شناسهٔ خبر: 5941 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

ارزیابی یک عضو کمیسیون عمران از وضعیت حمل و نقل نوروزی؛

عملکرد نوروزی وزارت راه و شهرسازی جای تقدیر دارد/ هیچ گونه لغو پرواز و انسداد طولانی در محورهای مواصلاتی گزارش نشد

سید احسن علوی عضو کمیسیون عمران مجلس از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در زمینه خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی تقدیر و تشکر کرد و گفت: هیچ گونه لغو پرواز و انسداد طولانی مدت در محورهای مواصلاتی گزارش نشد.

سید احسن علوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در ارزیابی وضعیت خدمات‌رسانی حوزه حمل و نقل عمومی به مسافران نوروزی تأکید کرد: اعتبارات مربوط به خدمات‌رسانی و رسیدگی به وضعیت راه‌ها باید در بودجه‌ها سالیانه بیشتر مورد توجه قرار گیرد و رسیدگی‌ها همه جانیه و تمام نقاط کشور را در بر گیرد.

نماینده مردم سنندج و میان‌دره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور یادآور شد: جاده‌های شمالی کشور مانند تهران- مازندران و تهران- گیلان ظرفیت جابه‌جایی این حجم از مسافر را ندارد و باید با اختصاص بیشتر به این بخش ظرفیت جاده‌های شمالی کشور ارتقا پیدا کند تا ترافیک روان‌تری را در این بخش شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه چنانچه ظرفیت جاده‌های شمالی کشور افزایش یابد از تصادفات و سوانح جاده‌ای کاسته می‌شود٬ افزود: در حال حاضر جاده‌های شمالی ما ظرفیت و کشش این حجم از مسافر را ندارد؛ البته این مسئله به وزارت راه و شهرسازی مربوط نمی‌شود چراکه این وزارتخانه در دوره اخیر زحمات زیادی را در این حوزه متقبل شد ولی جاده‌های کشور به ویژه جاده‌های شمالی نیاز به توجه و اختصاص بودجه بیشتری دارد.

علوی با اشاره به عملکرد به موقع و سریع راهداران در بازگشایی و رسیدگی به راه‌های کشور در ایام نوروز٬ گفت: جا دارد از عملکرد راهداران زحمتکش در ایام نوروزی که بسیار سریع و به موقع عمل می‌کردند تقدیر و تشکر کرد به طوری که هیچ گونه مسدودی طولانی مدت در دوره نوروزی گزارش نشد.

وی عملکرد وزارت راه وشهرسازی را در حوزه جاده‌ای در ایام عید مثبت ارزیابی و تأکید کرد: این وزارتخانه کارهای کلان را بر عهده دارد و در این زمینه‌ هم موفق بوده در واقع نباید زمانی که راننده‌ای خوابش می‌برد یا راننده‌ای موجب حادثه می‌شود وزیر را مقصر دانست.

علوی درباره وضعیت حمل و نقل هوایی کشور با یادآوری این مسئله که در ایام نوزور هیچ گونه لغو پروازی نداشتیم٬ گفت: در این بخش مدیریت بهتری را نسبت به سال‌های گذشته شاهد بودیم و خدا را شکر شاهد حادثه‌ای هم نبودیم.

وی به عقب بودن توسعه خطوط ریلی نسبت به برنامه پنجم توسعه اشاره و اظهار کرد: به دلیل کم‌کاری‌ها و کمبود بودجه‌هایی که در دولت‌های گذشته وجود داشته در این حوزه از قوانین برنامه عقب هستیم و برای رسیدن به برنامه نیاز به اختصاص بودجه‌ است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس٬ جابه‌جایی یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر نوروزی با قطار را مثبت ارزیابی و تأکید کرد: با توجه به اینکه تأخیرها در زمینه حمل و نقل ریلی بسیار کمتر شده نارضایتی در این حوزه به کمترین حد خود رسیده همچنین ایمنی سفر با قطار هم در حد مطلوبی است.

از آغاز طرح نوروزی یعنی ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال حدود یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر از طریق راه‌آهن در کشور جابه‌جا شدند که متوسط تأخیر قطارها ۳۵ دقیقه و تأخیر از مبدأ قطارها هم ۴۰ ثانیه بود.

نظر شما