شناسهٔ خبر: 59410 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران:

نتایج انتخابات نظام مهندسی تهران بعد از اتمام رای گیری اعلام می‌شود/ مشارکت بیشتر مهندسان تاثیر سازمان را افزایش می‌دهد

نادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به برگزاری الکترونیک انتخابات نظام مهندسی این استان گفت: نتایج انتخابات بعد از اتمام رای گیری مشخص و اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد نادر محمدزاده در حاشیه برگزاری انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهرانبا بیان اینکه ۱۰۰ هزار نفر مهندس می توانند در این استان رای خود را در صندوق بیاندازند، گفت: در این انتخابات ۲۵ نفر هیات مدیره به صورت مستقیم وارد سازمان می‌شوند و در هر رشته عضو علی‌البدل نیز وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: انتخابات این دوره کاملا مکانیزه و الکترونیکی است به همین منظور تعداد آراء به صورت آنلاین مشخص است اما صندوقها به هیچ نقطهای وصل نیست، بنابراین هیچ کس نمی‌تواند بداند رای صادره چیست.

محمدزاده افزود: اما زمانی که انتخابات تمام شود و هیات اجرایی پایان دوره رای گیری را اعلام کند، صندوق‌ها وصل می‌شود و این به منزله پایان رای گیری در آن صندوق خواهد بود.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اهمیت مشارکت مهندسان در انتخابات گفت: هرچه مشارکت بالاتر باشد قطعا فرد انتخاب شده نماینده تعداد بیشتری از مهندسان است.

وی افزود:در هر صورت در پایان وقت رای گیری و تا ساعاتی بعد از آن نتیجه نهایی انتخابات اعلام خواهد شد، اما این میتواند نظر ۲ تا ۵ درصد مهندسان باشد و یا نظر ۱۰ تا ۲۰ درصد آنها باشد. هر قدر مشارکت بیشتر باشد در واقع آن عضوی که انتخاب شده عضو تاثیرگذارتری خواهد بود.

محمدزاده با اشاره به کاهش 30 درصدی تعداد داوطلبان در انتخابات سال جاری گفت: از یک سو تغییر قوانین داوطلبان را ملزم به داشتن مدرک مهندسی پایه یک می‌کند، و از سوی دیگر به واسطه بخشنامه جدید که به منظور مبارزه با تعارض منافع صادر شده، افرادی که سمت اجرایی در حوزه ساختمان دارند، نمی‌توانند به عنوان داوطلب ثبت نام کنند. بنابراین تعداد داوطلبان کاهش یافته است.

نظر شما