شناسهٔ خبر: 59421 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی خبر داد؛

ارتفاعات تهران سفیدپوش می‌شود/ بارش تگرگ و افت دما در سواحل شمالی

باران سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه ای از سفیدپوش شدن ارتفاعات تهران خبر داد و اعلام کرد: از شنبه تا یکشنبه مسیر جاده‌های کوهستانی سواحل خزر به استانهای مجاور، بخصوص گردنه‌ها مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود و با احتمال بسیار موجب کندی یا اختلال در ترافیک جاده‌ای این مناطق می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیرو اطلاعیه شماره ۶۵، از بعدازظهر جمعه تا پایان روز شنبه به سبب فعالیت سامانه بارشی، بارش باران گاهی بصورت رگبار و توام با رعدوبرق، وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ و افت قابل توجه دما در سواحل شمالی و بخصوص شمال شرق کشور خواهد شد، این سامانه موجب آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیلها بخصوص در مناطق کوهپایه ای و رودخانه های فصلی این استانها می‌شود:

جمعه ۱۳۹۷/۰۷/۱۳: از بعدازظهر گیلان، مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی، شمال استان سمنان، ارتفاعات شرقی تهران و ارتفاعات کرمان.

شنبه ۱۳۹۷/۰۷/۱۴: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، البرز، تهران، شمال و غرب سمنان و قم.

شایان توجه است با گذرجبهه سرد و سرمایش هوا در ارتفاعات کوهستانی اردبیل و مناطق مرتفع البرز احتمال بارش و نشست برف دور از انتظار نیست.

همچنین از شنبه تا یکشنبه مسیر جاده‌های کوهستانی سواحل خزر به استانهای مجاور، بخصوص گردنه‌ها مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود و با احتمال بسیار موجب کندی یا اختلال در ترافیک جاده‌ای این مناطق می‌شود.

از این رو توصیه می شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، سازمانهای امدادی و مدیریت بحران  بکار گرفته شود.

نظر شما