شناسهٔ خبر: 59430 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

لزوم تمرکز نظام مهندسی بر آموزش و توانمند سازی اعضا

انتخابات مشاور عالی سازمان برنامه و بودجه کشور در امور زیربنایی و عمرانی بر لزوم و اهمیت توجه به توانمندسازی اعضای نظام مهندسی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، علی‌اکبر حاج محمدی در حاشیه برگزاری هفتمین دوره انتخابات هیات مدیرعامل نظام مهندسی استان قزوین اظهار داشت: در تمام ساختارها باید یک جامعه و یا بخش وجود داشته باشد تا در زمینه دفاع از حقوق افراد، نظارت بر عملکرد دستگاه مربوط فعالیت کند.

وی بیان کرد: متاسفانه ساختارهای دولتی شکست‌ها و مسائل بسیاری در پی داشته و این امر اهمیت و ضرورت فعالیت سازمان‌های مردم نهاد را دوچندان می‌کند که باید مدنظر قرار گیرد.

مشاور عالی سازمان برنامه و بودجه کشور در امور زیربنایی و عمرانی خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید در وضع قوانین، نظارت و مسائل حقوقی افراد نهاد خود دخالت مستقیم داشته باشند در حالی که فرآیند نظارت در این مجموعه‌ها باید تقویت شود.

حاج محمدی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی در امر اجرا ورود بیشتری داشته در حالی که باید بر آموزش و توانمندسازی افراد تمرکز شود و این مهم در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از سازمان نظام مهندسی گفت: سازمان نظام مهندسی نیازمند حمایت و پیشرفت بوده و این مهم باید از طریق اعضای این سازمان انجام شود تا شاهد تاثیرگذاری ویژه در تصویب قوانین باشیم.

حاج محمدی بیان کرد: امور اجرایی باید در سازمان نظام مهندسی کاهش یافته و موضوع توانمندسازی، قدرت اثرگذاری در قوانین و تقویت رضایتمندی مردم تمرکز صورت گیرد در حالی که این مهم نیازمند تعامل و همکاری است.

 

وی گفت: در زلزله کرمانشاه بیمارستانی با ۶ ماه فعالیت به سبب عدم نظارت تخصصی تخریب شد که در این امر نقش ویژه سازمان نظام مهندسی به چشم می‌خورد که باید مورد توجه باشد.

 

مشاور عالی سازمان برنامه و بودجه کشور در امور زیربنایی و عمرانی عنوان کرد: امروز به سبب افزایش دانش و توانمندی مهندسان شاهد کاهش هزینه‌های ساخت و ساز هستیم.

 

حاج محمدی تصریح کرد: افزایش ایمنی، پیشرفت اقتصادی و استفاده بهینه از تکنولوژی پیشرفته از مزایای فعالیت موثر سازمان نظام مهندسی به شمار می‌رود.

 

وی بیان کرد: خوشبختانه استان قزوین در حوزه نظام مهندسی پتانسیل مطلوبی داشته و امیدواریم با انتخابات اعضای توانمند و صالح جایگاه این سازمان در سطح استان و کشور ارتقا یابد.

نظر شما