شناسهٔ خبر: 5945 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

پشنگ در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

وزارت راه برای ایمن‌سازی جاده‌ها در نوروز سنگ تمام گذاشت / سامانه اطلاع رسانی ۱۴۱ در پیشگیری از تصادفات جاده‌ای موثر است

حمیدرضا پشنگ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی برای ایمن‌سازی جاده‌ها در نوروز سنگ تمام گذاشت گفت: با وجود افزایش تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان سیستان و بلوچستان اما تلفات ناشی از سوانح رانندگی کمتر بود.

حمیدرضا پشنگ در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره عملکرد نوروزی وزارت راه و شهرسازی گفت: سفرهای نوروزی جاده‌ای٬ ریلی و هوایی به استان سیستان و بلوچستان بیشتر از سال‌ گذشته بود ضمن آنکه با وجود افزایش تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان اما تلفات ناشی از سوانح رانندگی کمتر بود.

وی افزود: دستگاه‌های مختلف به‌ویژه وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد جاده‌های امن سنگ تمام گذاشتند که اقدامات و برنامه‌های نوروزی انجام‌شده در حوزه حمل و نقل عمومی اعم از جاده‌ای٬ ریلی و هوایی نسبت به سال گذشته متفاوت و ایده‌آل بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در ایام نوروز لغو پروازی رخ نداد یادآور شد: عملکرد راهداران نیز در این مدت عالی بود و شاهد انسداد هیچ کدام از محورهای مواصلاتی کشور نبودیم.

وی درباره سامانه اطلاع‌رسانی ۱۴۱ ادامه داد: مردم با مراجعه به این سامانه اطلاع‌رسانی می‌توانند از وضعیت جوی و ترافیکی مسیر سفر مطلع شوند و این مسئله کمک بزرگی به کاهش خطاهای انسانی در زمان رانندگی می‌کند در واقع موجب افزایش امنیت خاطر و دقت رانندگان خواهد شد و آنها با برنامه‌ریزی بیشتری مسیر سفر را طی می‌کنند. به عبارت دیگر سامانه اطلاع رسانی ۱۴۱ در پیشگیری از سوانح و تصادفات جاده‌ای موثر است./

نظر شما