شناسهٔ خبر: 59458 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جوابیه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گلستان پیرو اظهارات ريیس اتاق بازگانی گرگان

لوگو پیرو اظهارات رییس اتاق بازرگانی گلستان در نشست خبری مورخ ۹۷/۰۷/۱۰ با اصحاب رسانه شایسته است جوابیه فوق را جهت تنویر افکارعمومی در آن رسانه به نحو مقتضی منتشر نمایید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان ،پیرو اظهارات رییس اتاق بازرگانی گلستان در نشست خبری مورخ ۹۷/۰۷/۱۰ با اصحاب رسانه شایسته است جوابیه فوق را جهت تنویر افکارعمومی در آن رسانه به نحو مقتضی منتشر نمایید.     

۱.رییس اتاق بازرگانی در بخش اول صحبتهایش می گوید:"وزارت راه و سازمان راهداری به وظایفش درباره رانندگان عمل نمی کند." به اطلاع می‌رساند همانطور در کلیه رسانه‌های مکتوب و مجازی قابل دسترس می باشد از ابتدای سال ۹۷ تاکنون و از بدو تشویق برخی رسانه‌های خارجی جهت موج سواری بر مطالبات صنفی رانندگان جاده ای برای اعتصاب سراسری وزارت راه و شهرسازی و بالطبع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و کلیه مدیران ستادی و استانی تمام هم و غم خود را بر شناسایی و رفع مشکلات صنفی رانندگان زحمت کش گماردند و تا به امروز با جلسات متعدد قابل استناد با نمایندگان تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل جاده‌ای ملی و استانی پس از تحلیل کارشناسی مطالبات توانستند با پیگیری از سازمان‌های ذیمدخل برخی خواسته‌های رانندگان را جامه عمل بپوشانند که به طور مثال پیگیری از وزارت صنعت،معدن و تجارت جهت تامین لاستیک ناوگان جاده ای و توزیع تعداد ۴۰۰۰ حلقه لاستیک دولتی در استان گلستان از این جمله می باشد.

حال جای سوال آنکه ریاست محترم اتاق بازرگانی استان به عنوان یکی از فعالان اقتصادی و فردی که به طور مستمر در جریان پیگیری‌های ماه‌های اخیر دستگاه‌های اجرایی استان جهت حل مشکلات رانندگان استان بوده است چطور این تلاشها را نادیده می‌گیرند؟ و اینکه مسئولیت تامین لاستیک و لوازم ضروری و پر مصرف بخش حمل و نقل جاده ای با وزارت صمت می‌باشد.

۲. وی در بخشی از سخنانش اشاره می کند:“ امروز حمل و نقل در کشور صورت نمی گیرد و هیچکس نمی گوید وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری ترک فعل کرده و به وظیفه قانونی اش عمل نکرده و پیش بینی تامین لاستیک را نکرده و امروز قشر عظیمی از زحمت کشان ما اعتراض دارند."

در پی فراخوان اخیر رانندگان جهت اعتصاب و علی رغم ایجاب فضای ناامنی در سطح جاده‌های استان گلستان به همت دستگاه‌های قضایی،امنیتی و انتظامی و بنابر آمار مستند، جاده‌های استان گلستان امن ترین محورهای ترددی را داشته است که بنا بر آمار سامانه برخط حمل بار کشور از اول مهر ماه تاکنون حدود ۱۵۰۰۰ محموله بار از استان گلستان توسط رانندگان زحمتکش جابه‌جا گشته است.

۳. رییس اتاق بازرگانی استان گلستان در ادامه بیان داشته است:"ما از دستگاه نظارتی این انتظار را داریم که اگر وزارتخانه یا دستگاه اجرایی ترک فعل می‌کند و به وظیفه قانونی خود عمل نمی کند باید با آن دستگاه برخورد کند و همانگونه که امروز کالاهای اساسی مردم و تخلفات در این حوزه مهم است، باید اینگونه مسائل هم برای دستگاه های نظارتی مهم باشد."

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان در طی ماه‌های اخیر بنا بر اذعان آمار قابل استناد جلسات متعددی را با مقامات عالی استان، دستگاه‌های ذیمدخل و تشکلهای صنفی بخش حمل و نقل جاده‌ای استان جهت تبیین و حل مشکلات رانندگان داشته است که نتایج این پیگیری‌ها برای فعالان بخش حمل و نقل ملموس می‌باشد ولیکن از ایشان به عنوان فعال اقتصادی انتظار می رود بیان نمایند علت کمبود یا گرانی لاستیک و قطعات ناوگان جاده ای ریشه در تحریم‌ها و معلول  سودجویی فرصت طلبانی دارد که به فکر گرفتن ماهی از آب گل آلود می‌باشند یا کم کاری و سهل انگاری دستگاه‌های ذیمدخل  که در این امر در حال پیگیری می باشند؟

۴.  رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان بیان نموده: "چرا لاستیکی که جفتی ۵ میلیون تومان بوده امروز به ۱۵ میلیون تومان رسیده است و ما کالا را می خواهیم به استان های دیگر بفرستیم نمی توانیم و کالاها به بندر آمده و نمی توانیم به استان منتقل کنیم و این مشکلات باید با سرعت برطرف شود.

همانطور که مستحضرند دور جدید جهت کارشکنی در جابه‌جایی کالا در کشور ایجاد ناامنی در جاده‌های کشور می‌باشد که این امر با پیگیری و برخوردهای قضایی و انتظامی مرتفع شده و استان گلستان نیز جز امن‌ترین استان‌ها جهت جابه‌جایی کالا بوده است و بالطبع آمار جابجایی بار از مبدا کارخانجات تولیدی استان به سراسر کشور خود سند گویایی است.

و نمونه بارز آن (به گفته ایشان) افزایش صادرات بیش از ۸۰ درصد از محصولات و تولیدات استان گلستان در طی ماه‌های اخیر از مرز اینچه برون و دیگر مرزها توسط بخش حمل ونقل جاده‌ای می‌باشد.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان بنا بر وظیفه ذاتی سازمانی، خود را مکلف بر بررسی و پیگیری مشکلات بخش حمل و نقل جاده‌ای می‌داند و خدمت رسانی مناسب به مردم مایه افتخار و مباهات خانواده راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌باشد.

نظر شما