شناسهٔ خبر: 5950 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان به پایگاه خبری خبر داد:

رتبه سوم استان گیلان در حجم ترددهای جاده‌ای نوروز/ توسعه شبکه‌های راهی گیلان تا پایان سال ۹۴

شعبانعلی خاوری مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان بر لزوم توسعه شبکه‌های راهی استان تا نوروز ۹۵ تاکید کرد و گفت: طی نوروز امسال پس از مازندران و قم در گیلان بیشترین حجم تردد خودرو انجام شده است.

علی خاوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که طی ایام نوروز امسال میزان تلفات جاده‌ای در استان گیلان نسبت به سال گذشته حدود ۱۸ درصد بوده است،  افزود: طی طرح نوروزی حدود ۳۵۰ پرسنل راهداری با ۲۵۰ وسیله نقلیه سبک و سنگین در قالب ۱۶ اداره شهرستان، ۱۶ راهدارخانه ثابت، ۹ راهدارخانه سیار و در ۴۱ ایستگاه به مسافران نوروزی امینت جاده‌ها را برقرار کردند.

وی به برخی از اقدامات انجام شده در سال گذشته که تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات داشتند، اشاره کرد و گفت: روکش ۲۲۹ کیلومتر از راه‌های شریانی، ساماندهی دور برگردان‌های همسطح در برخی از محورهای شریانی، استانداردسازی و بهره‌برداری از یک تقاطع غیرهمسطح در محور آستانه – لاهیجان، حل معضل و گره ترافیکی اطراف شهر منجیل و قسمتی از آزاد راه، چهار خطه کردن محور رودبار – منجیل، ساماندهی تقاطع رضوان شهر – تالش، آشکارسازی نقاط پر حادثه، ایجاد روشنایی‌های نقطه‌ای در برخی نقاط پر حادثه، لکه‌گیری راه‌ها، نصب علایم و چراغ‌های چشمک‌‌زن نمونه‌ای از این‌گونه اقدامات هستند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان با بیان این‌که طی تعطیلات نوروزی حوادث مختلفی از جمله ریزش برف، رانش زمین و رانش کوه در این استان رخ داده، اظهار کرد: امسال طی نوروز، حدود یک‌ میلیون و ۱۵۰ هزار خودرو به این استان وارد شدند که با توجه به آمار پلیس راه پس از مازندران و قم، در گیلان بیشترین حجم تردد خودرو انجام شده است. همچنین طی نوروز امسال حدود ۱۰ میلیون نفر به این استان ورود و خروج داشتند.

وی به برخی از برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان برای اجرا در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: امسال می‌خواهیم برای کاهش ترافیک در استان، شبکه راهی را ارتقا دهیم. به‌طور مثال محور رشت – لاهیجان – رودسر محوری اشباع است؛ به‌طوری که حتی در روز‌های عادی نیز این محور پر ترافیک و پر حجم است. امسال می‌خواهیم محور سراوان – سنگر – سیاهکل را به عنوان محور جایگزین در فاز اول تعریف کنیم و در تلاشیم تا محور سیاهکل – املش – چابکسر را آماده سازی کنیم تا به عنوان یک محور جایگزین، ترافیک در این مسیر سرشکن شود.

خاوری با بیان‌ این‌که امسال کمربندی پره‌سر- خطبه سرا و بخشی از مسیر تالش عملیاتی می‌شود، خاطر نشان کرد: امیدواریم قبل از آغاز سفرهای تابستانی، دور برگردان‌های همسطح استاندارد را در مسیر آستانه – لاهیجان را که در منطقه نیاکوه است، بیشتر کنیم./

نظر شما